728 x 90

واکنش تلویزیون رژیم ایران از افشای صدها حساب بسته شده و یک میلیون و صدهزار توئیت توسط توئیتر

توئیتر حسابهای جعلی رژیم ایران را افشا کرد
توئیتر حسابهای جعلی رژیم ایران را افشا کرد

دیکتاتوری آخوندی در ادامهٔ واکنشهای ترسان و غیظ‌آلود خود از این‌که توییتر یک ماه پس از دعاوی وقیحانه جواد ظریف وزیر خارجه رژیم ایران، ضمن افشای محتوای صدها حساب بسته شده رژیم، یک میلیون و صدهزار توییت این حسابهای رژیم را منتشر کرد، به سوز و گداز پرداخت و در روز ۳۰آبان ۹۷ در تلویزیون حکومتی گفت:

توئیتر در اقدامی عجیب بیش از صدها اکانت ایرانی را مسدود کرد.

کاربرانی تاثیر‌گذار و انقلابی که جزو فعالان مجازی بودند و به انتشار موضوعات ارزشی! می‌پرداختند.

 

فعالان مجازی به حمایت از این کاربران نوشتند ما که مابقی تحریمها رو پشت سر گذاشتیم این محدویتها که چیزی نیست.

کاربران از تیم امنیتی توئیتر توضیح خواستند اگر ایجاد شکاف اجتماعی جرم است خیل انبوه اکانتهای تحت عنوان برانداز و حامی منافقین و تروریستها چرا آزادند!

 

چندی پیش هم وزیر امور خارجه از بسته شدن حساب کاربران واقعی ایرانی در توئیتر انتقاد کرده بود و نوشته بود چطور است به رباتهای واقعی در تیرانا که برنامه تبلیغی تغییر رژیم در ایران که از واشنگتن حمایت می‌شود را نگاهی بیاندازیم.

 

یاد آوری می‌شود روز شنبه ۲۸مهر کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت طی اطلاعیه‌یی اعلام کرد: جواد ظریف وزیر خارجه آخوندها در ۲۵شهریور، ساعتی پس از لجن پراکنی الجزیره انگلیسی علیه مجاهدین، از مدیر عامل توییتر درخواست کرد به جای بستن حسابهای رژیم، باید حسابهای مجاهدین در تیرانا را که خواستار"تغییر رژیم" هستند، ببندد.

یک ماه پس از درخواست ظریف، توییتر در روز ۲۵مهر یک میلیون و صدهزار توییتهای فاشیسم دینی حاکم بر ایران را منتشر کرد که قبلاً حسابهایشان به‌دلیل "سوءاستفاده همآهنگ" بسته شده بود.

به‌نوشته واشنگتن پست «حسابهای توییتری که منشأ آنها ایران بوده و مدتی پیش بسته شدند، خود را خبرنگاران خارجی و شهروندان نگران آمریکایی جا می‌زدند تا پیام های سیاسی (مورد نظر رژیم ایران) را در شبکه‌های اجتماعی پیش ببرند».

 

توئیتر، میلیونها توئیت از حسابهای جعلی ایجاد شده توسط رژیم ایران را افشا کرد

کمپانی توئیتر ده میلیون پست که میلیونها توئیت آن توسط حسابهای جعلی رژیم ایران پشتیبانی می‌شدند را افشا کرد. شرکت توئیتر روز چهارشنبه ۲۵مهر اعلام کرد تاریخ این مطالب از سال ۱۳۸۸به این سو است و هدف آنها اطلاع‌رسانی غلط برای تأثیر گذاری سیاسی بوده است.

شرکت توییتر که رژیم ایران را به‌عنوان مبدأ اخبار جعلی معرفی کرده است پیش از این بخشی از این اسناد را که تاریخشان محدود به سال ۱۳۹۵بود را منتشر کرده بود اما اکنون دامنه این افشاگری را گسترش داده است. به‌گفته کمپانی توییتر این اسناد توییتهای از ۷۷۰حساب جعلی که مبدأ آنها ایران است را با بیش از ده میلیون توییت، ۲میلیون عکس و فیلم و جیف و ویدئو شامل می‌شود.

 

توییتر در وبلاگ خود اعلام کرد ما متعهد شده‌ایم که حاصل تحقیقات خود را در مورد دخالتهای خارجی برای تأثیر گذاری بر گفتگوهای سیاسی در اینترنت به اطلاع عموم برسانیم. در ماه اوت گذشته ما جزئیاتی از این کارزار تأثیری گذاری که مبدأ آن ایران بود را افشا کردیم. اکنون در راستای اصولمان برای شفافیت و آگاهی بیتشر از کارزاری که (قدرتهای) خارجی برای تأثیری‌گذاری بر اطلاع‌رسانی انجام می‌دهند ما آرشیو کامل و جامع این مطالب را در اختیار عموم قرار می‌دهیم. این اسناد نشان‌دهنده عملیاتی حمایت شده توسط یک دولت در خدمات ما است.

توییتر اضافه کرد ما به تلاش خود برای کشف بیشتر استفاده‌های سوء از خدمات توییتر ادامه خواهیم داد و با آن مقابله خواهیم کرد.

اطلاعات افشا‌ شده در توییتر در اینجا قابل دسترسی است

 

گوگل ۵۸حساب کاربری مرتبط با «برنامه نفوذ» رژیم ایران را مسدود کرد

شرکت گوگل روز پنجشنبه ۱شهریور۹۷در بیانیه‌یی اعلام کرد ۵۸حساب کاربری مرتبط با رژیم ایران را مسدود کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویتر این شرکت تصریح کرد حسابهای کاربری مسدود شده با انگیزه‌های سیاسی در پی سرقت اطلاعات بوده‌اند. در بیانیه شرکت گوگل آمده است: این حساب‌ها با رادیو و تلویزیون رژیم ایران مرتبط بوده‌اند.

بر اساس این اطلاعیه تیم امنیت سایبری شرکت گوگل طیف گسترده‌یی از تحرکات اطلاعاتی مشکوک مرتبط با رژیم ایران را کشف کرده است.

این اقدام چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توئیتر دست به اقدام مشابهی علیه ایران و روسیه زده بودند.

گوگل با اشاره به همکاری‌اش با شرکت امنیت سایبری «فایرآی» گفته است: ۳۹کانال یوتیوب، شش وبلاگ در بلاگر و ۱۳حساب در گوگل پلاس که ارتباط‌شان را با رادیو و تلویزیون دولتی ایران «پنهان کرده بودند» مسدود شدند.

 

رویترز: ‌افشای ۷۷۰حساب جعلی و میلیونها توئیت رژیم ایران توسط توئیتر

خبرگزاری رویترز گزارش داد: ‌توییتر ۷۷۰حساب توییتری کشف کرده که به رژیم ایران مرتبط بوده‌اند. توییتر روز چهارشنبه ۲۵مهر۹۷طی اطلاعیه‌یی گفت قبل از بسته شدن این حسابها، کل این حسابها که افشا‌ شده‌اند به بیش از ۱۰میلیون توییت می‌رسد. توئیتر افزود عملیات رژیم ایران در این رابطه ناهنجار و پیچدار بوده است و تلاش رژیم این بوده که از این رسانه اجتماعی استفاده کند تا مردم را به سایتهای پیام‌رسان رژیم سمت و سو بدهد.

 

واشنگتن پست در رابطه با افشای حسابهای جعلی رژیم ایران در توئیتر نوشت: بنا‌ به یک تحقیق جدید که روز چهارشنبه منتشر شد، حسابهای توییتری که مبدأ آنها ایران بوده و تحت پوش خبرنگار خارجی و شهروندان نگران آمریکایی کار می‌کردند پیامهای سیاسی را روی این رسانه اجتماعی می‌آوردند تا زمانی که دیگر این حسابها در اوایل سال جاری بحال تعلیق درآمدند.

این تجزیه و تحلیل که توسط آزمایشگاه تحقیق دیجیتال شورای آتلانتیک انجام شده تلاش برخی را در ایران منعکس می‌کند که می‌خواستند پیام‌رسانی رژیم ایران را از طریق کانالهای پوشیده تبلیغ کنند.

 

توییتر روز چهارشنبه اعلام کرد که میلیونها توییت و ۲میلیون تصویر و کلیپ و سایر موارد که توسط حسابهای ایرانی ایجاد شده را افشا می‌کند...

توییتر گفته است به مقابله با تلاشهای بدخواهانه برای تضعیف استقلال و تمامیت توییتر ادامه می‌دهد...

 

واشنگتن پست: حسابهای جعلی توییتری منشأء حکومت آخوندی دارد

واشنگتن پست درباره حسابهای جعلی توییتری نوشت: تحقیقات (شورای آتلانتیک) که روز چهارشنبه ۲۴مهرماه منتشر شد، نشان می‌دهد که حسابهای جعلی که منشأء آن حکومت آخوندی بوده است، از پوشش خبرنگاران خارجی نیز برای پیش بردن مقاصد سیاسی خود در شبکه اجتماعی استفاده کرده است.

در پی افشاء سوء‌استفاده اخیر رژیم ایران از شبکه‌های اجتماعی، توئیتر با انتشار بیش از یک میلیون توییت از ۷۷۰حساب بسته، تأکید کرد آنچه افشا‌ شده است بخشی از یک بسیج دروغ‌پراکنی بوده که توسط رژیم ایران پشتیبانی می‌شده است. این حسابها از این پیشتر به‌خاطر نقض قوانین توییتر بسته شده بود که شامل تلاشهای رژیم برای شیطان‌سازی علیه مجاهدین و مقاومت ایران نیز بود.

در همین رابطه، حکومت آخوندی در واکنشی ترس‌آلود و در یک متن کوتاه کلیشه‌یی در خبرگزاریها و رسانه‌های حکومتی نوشت: توئیتر با اشاره به این‌که ۷۷۰حساب کاربری مربوط به جمهوری اسلامی را شناسایی کرده، اعلام کرد این حسابهای کاربری قبل از مسدود شدن یک میلیون پیام منتشر کرده‌اند. (خبرگزاری حکومتی ایلنا ۲۵مهر)

 

مطالب مرتبط:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/78f29612-559a-49b2-816a-b67edbe3eef2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات