728 x 90

رسوایی نظام آخوندی در زمینه سایبری

تروریسم سایبری نظام آخوندی
تروریسم سایبری نظام آخوندی

اخیراً شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، توئیتر و یوتیوب برای مقابله با دروغپراکنی و تبلیغات تروریستی رژیم تعداد زیادی از حساب‌ها و کانال‌های مرتبط با رژیم آخوندی را مسدود کردند. از جمله آنها ۳۹کانال مرتبط با صدا و سیمای آخوندی است که گوگل آنها را در یوتیوب مسدود کرده است.

شرکت گوگل همچنین ۶وبلاگ را در بلاگر و ۱۳حساب دیگر را در گوگل پلاس مسدود کرده است، فیس‌بوک هم اعلام کرد ۵۶۲صفحه مربوط به رژیم را بسته است و...

روزنامه‌ واشنگتن پست طی گزارشی به تاریخ ۳۰مرداد ۹۷ نوشت: «شرکت فیس‌بوک اعلام کرد رژیم ایران پشت یک عملیات دروغ‌پراکنی گسترده در فیس‌بوک بوده که صدها هزار نفر در سراسر جهان را هدف قرار داده است. توئیتر نیز اعلام کرده به فعالیت ۴۸۶حساب کاربری دیگر که قواعد و معیارهای این شبکه را نقض می‌کردند، پایان داده است».

اما اقدامات غیرقانونی و غیرمجاز حاکمیت آخوندی محدود به مواردی نیست که این شبکه‌ها علیه آن اقدام کرده‌اند، بلکه شبکه تروریسم سایبری رژیم بسیار فراتر از این است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: «عملیات نفوذ (رژیم) ایران برای هدف قرار دادن کاربران اینترنت در سراسر جهان، به‌طور قابل‌توجهی بزرگتر از آن چیزی است که قبلاً مشخص شده بود».

رویترز در ادامه می‌‌نویسد: «(این عملیات) شامل شبکه گسترده‌ای از وب‌سایت‌های ناشناس و حسابهای رسانه‌های اجتماعی به ۱۱زبان می‌باشد. تحلیلگران رویترز  ۱۰سایت دیگر و دهها حساب رسانه‌های اجتماعی را در فیس بوک، اینستاگرام، توئیتر و یوتیوب، شناسایی کرده‌اند.

آنها محتوای رسانه‌های دولتی ایران و دیگر رسانه‌هایی که در راستای منافع دولت تهران است را به سراسر اینترنت ارسال می‌کنند و اغلب، منبع اصلی اطلاعات را مخفی می‌کنند که پرس تی‌وی، خبرگزاری فارس و تلویزیون المنار مربوط به گروه حزب‌الله مورد حمایت ایران هستند.

این شبکه گسترده از اطلاعات گمراه‌کننده نشان می‌دهد که چگونه چندین گروه وابسته به دولت ایران، برای اغفال کاربران و برنامه‌های ژئوپلیتیک خود، از رسانه‌های اجتماعی بهره می‌گیرند...».(رویترز ۷شهریور ۹۷)

افشا شدن این موارد و اقدام علیه آنها، تبلیغات غیرمجاز و اطلاعات سایبری گمراه‌کننده رژیم را رسوا کرده است. به‌گونه‌یی که هراس و آه‌و‌فغان سردمداران، مهره‌ها و رسانه‌های آن هم به‌گوش می‌رسد.

یک مهره حکومت آخوندی در سازمان ملل به نام علیرضا میریوسفی اقدامات این شبکه‌های اجتماعی را رد کرد و این اقدامات را «بخشی از مجموعه اقدام‌های آمریکا برای تغییر نظام در ایران» دانست. تقریباً تمامی رسانه‌های حکومتی هم نسبت به اقدامات این شبکه‌ها واکنش نشان دادند.

استفاده غیرقانونی و غیرمجاز از شبکه‌های اجتماعی در سطح بین‌المللی در شرایطی است که حکومت آخوندی در هراس از قیام‌کنندگان و مقاومت سازمان‌یافته مردم ایران، ماشین عظیم سایبری خود را عمدتاً به پمپاژ دروغ و شیطان‌سازی علیه سازمان مجاهدین خلق ایران و مقاومت ایران در داخل و خارج کشور اختصاص داده است تا به خیال خود مردم را از آنها روی‌گردان کند و افکار عموم بین‌المللی را نیز نسبت به آن گمراه و بدبین سازد و به این وسیله برای تروریسم خود علیه مقاومت ایران نیز زمینه‌سازی کند.

بنیاد کارنگی در آمریکا در گزارشی اعلام کرد: «نهادهای امنیتی در ایران به‌طور فزاینده‌ای دامنه اقدامات جاسوسی و حملات تخریبی سایبری را علیه مخالفان حکومت ایران در داخل و خارج از کشور افزایش داده است».

این اقدامات سایبری علیه مردم قیام‌کننده و مقاومت ایران به موازات اقدامات تروریستی آن از جمله طرح توطئه تروریستی آن علیه گردهمایی مقاومت در پاریس در ۹تیر ۹۷ است.

واضح است که هزینه این اقدامات رسوا علیه مردم و مقاومت ایران از جیب مردمی پرداخت می‌شود که در منتهای فقر و تنگدستی هستند و همه‌روزه در خیابانهای شهرهای مختلف ایران همراه و همگام با این مقاومت فریاد سرنگونی تمامیت این حکومت پلید را طنین‌انداز می‌‌کنند.

ایرانیان در داخل و خارج کشور می‌توانند برای جلوگیری از ضربه‌زدن رژیم به قیام‌ و مقاومتشان، فعالیتهای رژیم از طریق ارتش سایبری و شبکه‌های اجتماعی را فاش سازند و توطئه‌های تبلیغاتی و شیطان‌سازی علیه قیام و مقاومت ایران را افشا کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/74507fcd-2c4a-4232-9c17-354664627140"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات