728 x 90

وال استریت ژورنال: تظاهر کنندگان ایرانی از فراخوانهای نظامی برای ماندن در خانه سرپیچی می‌کنند

قیام سراسری ایران شهریور ۱۴۰۱
قیام سراسری ایران شهریور ۱۴۰۱

روزنامه وال استریت ژورنال در مقاله‌ای به تاریخ دوشنبه ۹آبان با تحلیل اعتراضات سراسری در ایران و با اشاره به تهدیدات پاسدار سلامی سرکرده سپاه مبنی بر «امروز روز آخر شورش‌هاست. دیگه به خیابان‌ها نیایید»نوشت: «دانشجویان تظاهر کننده ایرانی فراخوان یکی از فرماندهان ارشد نظامی کشور برای متوقف کردن تظاهراتها را نادیده گرفته و در دانشگاهها و در خیابانهای چندین شهر در روز دوشنبه با نیروهای امنیتی روبه‌رو شدند».
وال استریت ژورنال در مقاله خود اضافه می‌کند: «مقامات تلاش کرده‌اند تا ناآرامی‌هایی را که تقریباً هر روز از زمان مرگ یک زن جوان در بازداشت پلیس در ۱۶سپتامبر رخ می‌دهد، سرکوب کنند اما اعتراضات گسترده بوده و در مواقعی هزاران نفر در آن شرکت کرده و شعارهای ضدحکومتی سر داده‌اند اما عمدتاً غیرخشونت‌آمیز بوده و توسط جوانان رهبری شده و اغلب در گروه‌های چند ده نفره یا کمتر صورت گرفته که کار نیروهای امنیتی برای خاموش کردن آن با تدابیر ضدشورش را مشکل ساخته است».
وال استریت در ادامه با اشاره به استمرار اعتراضات در دانشگاهها می‌نویسد: «همزمان دانشگاهها به کانون بیشتر ناآرامی‌ها تبدیل شده‌اند، مقامات دانشجویان را به اتهام شرکت در تظاهرات تعلیق کرده و تلاش کرده‌اند دانشجویان را در محوطه‌های دانشگاه محبوس کنند. مقامات دانشگاه می‌گویند معترضان به‌خاطر استفاده از الفاظ توهین‌آمیز نسبت به خامنه‌ای و حکومت ایران مجازات می‌شوند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c1426a0a-7fa8-4c1b-84a1-d3d46f8d221b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات