728 x 90

واشنگتن اگزمینر: حمایت بیش از ۱۰۰جمهوری خواه مجلس نمایندگان از طرح مسدود کردن ۶میلیارد دلار رژیم ایران

مجلس نمایندگان آمریکا
مجلس نمایندگان آمریکا

واشنگتن اگزمینر روز ۲۰مهر نوشت: لایحه مورد حمایت جمهوری‌خواهان ۶میلیارد دلار را که توسط دولت بایدن برای رژیم ایران آزاد کرده بود را مجدداً مسدود می‌کند.

بیش از ۱۰۰جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان از طرحی حمایت می‌کنند که ۶میلیارد دلار از بودجه ایران را که دولت بایدن در ماه گذشته در مبادله زندانیان لغو کرده بود، مجدداً مسدود می‌کند، اقدامی که هم‌چنان انتقادات شدید جمهوری‌خواهان را به‌دنبال دارد.
نماینده آگوست فلوگر (R-TX) این قانون را روز پنجشنبه معرفی کرد. کوین هرن (R-OK)، نماینده جو ویلسون (R-SC)، و نماینده مایک گالاگر (R-WI) رئیس کمیته مطالعات جمهوری‌خواهان، این کمیته را با هم رهبری می‌کنند. ۱۰۳حامی در این لایحه وجود دارد که وجوهی را که جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن با انتقال از کره جنوبی به قطر بدون نقض تحریم‌های ایالات متحده موافقت کرد، مجدداً مسدود می‌کند.

 

خبرگزاری رویترز نوشت: آمریکا می‌گوید رژیم ایران به این زودی نمی‌تواند به ۶میلیارد دلار خود در قطر دسترسی پیدا کند.
ایالات متحده روز پنجشنبه گفت که رژیم ایران به این زودی به ۶میلیارد دلار وجوه خود که ماه گذشته در یکی از بانک‌های قطر منجمد شده بود، به‌عنوان بخشی از مبادله زندانیان دسترسی نخواهد داشت و واشنگتن حق مسدود کردن کامل حساب آن را حفظ می‌کند... .
چندین رسانه آمریکایی روز پنجشنبه گزارش دادند که ایالات متحده و قطر توافق کرده‌اند که دسترسی رژیم ایران به این پول را متوقف کنند... .

 

سایت هیل در همین روز با درج مطلبی از مارکو روبیو نوشت: تنها زبانی که رژیم‌های افراطی می‌فهمند «قدرت» است
روبیو به صحبت‌های اخیر درباره توافق آمریکا با ایران اشاره کرد که به ۶میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده قبلی اجازه بازگشت به کشور در ازای آزادی پنج آمریکایی را داد.

وی گفت: «رژیم ایران از هر دلاری که به آنها می‌دهیم برای حمایت از تروریسم استفاده خواهد کرد. اگر خدای ناکرده به سلاح هسته‌یی دست پیدا کنند، از آن استفاده خواهند کرد»... .

 

نیویورک تایمز نوشت: آمریکا و قطر دسترسی رژیم ایران به ۶میلیارد دلار از معامله زندانیان را منع کردند
این اقدام پس از انتقاد شدید مبنی بر این‌که دولت بایدن مبالغ هنگفتی را به ایران داده است، صورت می‌گیرد که منابع مالی دیگری را برای تهران برای حمایت از حماس آزاد کرده است.
والی آدیمو، معاون وزیر خزانه‌داری روز پنجشنبه به دموکراتهای مجلس نمایندگان گفت که ایران دیگر به این منابع مالی دسترسی نخواهد داشت. این پول تحت نظارت دقیق و شرایط سخت بود که فقط برای اهداف بشردوستانه استفاده شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/60fd371a-8aab-41c3-9340-2b8c928905e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات