728 x 90

عفو بین‌الملل: ۱۴درصد کشته‌شدگان در خیزش سراسری ایران کودک بوده‌اند

جانباختگان کودک در قیام سراسری
جانباختگان کودک در قیام سراسری

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار یک گزارش جدید، روز ۱۸ آذر جزئیات بیشتری از کودکانی که توسط عوامل سرکوب حکومت ایران کشته شده‌اند منتشر کرد.

بیش از ۶۰درصد از کودکان کشته شده از اقلیتهای ستمدیده بلوچ و کرد ایران بودند.

عفو بین‌الملل اعلام کرد که دستگیری، ارعاب و آزار خودسرانه مقامات ایرانی نسبت به بستگان کودکان، که به‌طور غیرقانونی توسط نیروهای امنیتی در ارتباط با اعتراضات با گلوله یا ضرب و شتم کشته شده‌اند، ظلم غیرقابل تصور و تلاش شوم آنها برای سرپوش گذاشتن بر جنایات‌شان را آشکار می‌کند.

عفو بین‌الملل در تحقیقات به‌روز شده، چگونگی ادامه قتل غیرقانونی کودکان توسط نیروهای امنیتی ایران را با جزییات نام و مشخصات حداقل ۴۴کودک و خشونت‌های بی‌رحمانه‌ای که بر خانواده‌های آنها تحمیل شده است، مستند کرده است... .

هبا مرایف، مدیر منطقه‌یی عفو بین‌الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا، گفت: «مقامات نه تنها خانواده‌های کودکان کشته شده را به یک عمر غم و اندوه تسلی‌ناپذیر محکوم کرده‌اند، بلکه از طریق محدودیتهای ظالمانه در تدفین، مراسم بزرگداشت و ارعاب بی‌امان با هدف اجرای سکوت، رنج روحی شدیدی را نیز بر آنها تحمیل کرده‌اند. این اقدامات منع مطلق رفتار یا مجازات ظالمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز را نقض می‌کند»... .
تحقیقات عفو بین‌الملل نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی ایران ۳۴کودک قربانی شناسایی شده را با گلوله جنگی در قلب، سر یا سایر اعضای حیاتی هدف قرار داده‌اند... .
کودکان ۱۴درصد از مرگ و میر کلی معترضان و تماشاگران ثبت شده توسط عفو بین‌الملل را تشکیل می‌دهند که از زمان شروع اعتراضات از ۳۰۰نفر فراتر رفته است. تحقیقات ما در مورد قتل توسط نیروهای امنیتی ادامه دارد و گمان می‌رود تعداد کشته شدگان، از جمله کودکان، بیشتر باشد...
عفو بین‌الملل-۹ دسامبر ۲۰۲۲- ایران: مقامات با وادار کردن خانواده‌ها به سکوت، روی جنایات خود در قبال کودک‌کشی سرپوش می گذارند.

عفو بین‌الملل امروز اعلام کرد که دستگیری، ارعاب و آزار خودسرانه مقامات ایرانی نسبت به بستگان کودکان، که به‌طور غیرقانونی توسط نیروهای امنیتی در ارتباط با اعتراضات با گلوله یا ضرب و شتم کشته شده‌اند، ظلم غیرقابل تصور و تلاش شوم آنها برای سرپوش گذاشتن بر جنایات‌شان را آشکار می‌کند.


 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f59446c-b806-4f9e-8dba-31a6c7b4f689"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات