728 x 90

هجدهمین روز دادگاه استیناف سوئد- رسیدگی به جنایات دژخیم حمید نوری - استکهلم - ۱۵ آبان ۱۴۰۲

هجدهمین روز دادگاه استیناف سوئدرسیدگی به جنایات دژخیم حمید نوری
هجدهمین روز دادگاه استیناف سوئدرسیدگی به جنایات دژخیم حمید نوری

آخرین دفاع کنت لوئیس وکیل مجاهدین خلق

ما با حکم دادگاه اول در مورد محکومیت حمید نوری به حبس ابد کاملاً موافق هستیم. ادله اثبات‌کننده مجرمیت او بسیار زیاد است.

تشریح رویارویی مردم و مقاومت ایران با رژیم آخوندی طی ۴ دهه گذشته با ارائه اسناد و مدارک به دادگاه.

این‌که سازمان مجاهدین خلق ایران پس از سرنگونی دولت سابق عراق تحت کنوانسیون چهارم ژنو به‌عنوان افراد حفاظت‌شده شناخته شد بر پایه عملکرد مستقل آنها در عراق بود.

ارتش آزادیبخش ملی ایران در عملیات خود کاملاً از دولت و ارتش عراق مستقل بوده است. این موضوع توسط گزارشهای بین‌المللی متعدد، ژنرال‌های ارتش سابق عراق؛ اسناد به جا مانده از دولت سابق عراق تأیید می‌شود.

ژنرال وفیق سامرایی که در زمان جنگ ایران و عراق رئیس اطلاعات نظامی عراق بود و بعداً مشاور امنیتی رئیس‌جمهور جدید عراق شد در مصاحبه با القبس کویت در آوریل۲۰۱۱ نوشت: مجاهدین حتی در یک عملیات نظامی به‌عنوان بخشی از عملیات نظامی نبوده‌اند؛ یگانهای آن با یگانهای عراقی ادغام نشده‌اند و نیروهایش در عملیات‌های عراق، حتی به‌صورت فردی، شرکت نکرده‌اند

نامه ۱۵ دسامبر ۱۹۸۸ دبیرکل ملل متحد به رئیس شورای امنیت به‌نقل از آژانس بین‌المللی کنترل سلاحهای کشتار جمعی در عراق: به بازرسان امکان دسترسی به سایتها در عراق داده شد به استثنای یک مورد که متعلق به سازمان مجاهدین بود که اعلام شد محل مجاهدین تحت اختیار عراق نیست.

کنت لوئیس با ارائه اسناد خرید سلاح از سوی مجاهدین تا سال ۲۰۰۱ و تأکیدات سازمان ملل مبنی بر این‌که قرارگاههای مجاهدین تحت کنترل دولت عراق نیست، گفت: این اسناد نه تنها استقلال مجاهدین خلق از عراق را اثبات می‌کند؛ بلکه نشان می‌دهد که منازعه مسلحانه غیربین‌المللی پس از سال ۱۹۸۸ نیز ادامه یافته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/44464016-f595-4932-80e7-da87f8a0221e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات