728 x 90

نیویورک تایمز: آمریکا نفت ایران را به‌دلیل دور زدن تحریم‌ها و قاچاق به چین، توقیف کرد

قاچاق نفت توسط رژیم ایران - عکس از آرشیو
قاچاق نفت توسط رژیم ایران - عکس از آرشیو

نیویورک تایمز، روز ۱۵شهریور نوشت: دولت آمریکا نزدیک به یک میلیون بشکه نفت خام ایران را که می‌گوید با نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران به چین قاچاق می‌شد را توقیف کرده است.
دولت آمریکا نزدیک به یک میلیون بشکه نفت خام رژیم ایران را که می‌گوید با نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران به چین قاچاق می‌شد، پس از آن‌که تهدید به پیگرد قانونی برای آوردن نفتکش به آب‌های آمریکا را مطرح کرد، توقیف کرده است.
توقیف کشتی سوئز راجان پس از آن صورت گرفت که گروه مخالف ایرانی در سال گذشته اتهاماتی را مبنی بر نقض تحریم‌ها مطرح کرد.
نیویورک تایمز افزود: اسناد دادگاه که هنوز مهروموم نشده نشان می‌دهد که اینکار پس از آن انجام می‌شود که تهدید به پیگرد قانونی برای آوردن نفتکش به آب‌های آمریکا مطرح شد.
توقیف نفت از کشتی سوئز راجان بخشی از درگیری بزرگتر و پنهان با رژیم ایران است. پس از این‌که این نفتکش بهار گذشته به سمت ایالات متحده حرکت کرد، سپاه پاسداران دو نفتکش را در تنگه هرمز توقیف کرد که باعث شد ارتش آمریکا گشت‌زنی‌های خود را افزایش دهد و دارایی‌های بیشتری را برای حفاظت از خطوط کشتیرانی مستقر کند.
پرونده‌های دادگاه نگاهی نادر به آنچه که دادستانها به‌عنوان عملیات قاچاق نفت توصیف می‌کنند ارائه می‌دهد که مکان یک نفتکش را از ردیابی دقیق جلوگیری می‌کند، سوابق محموله را جعل می‌کند و تکنیک‌های دیگری را در تلاش برای فرار از تحریم‌های ایالات متحده به کار می‌گیرد.
سخنگوی وزارت دادگستری گفت که قصد دارد به‌زودی بیانیه‌یی در این باره صادر کند.
این نفتکش برای چندین ماه در سواحل تگزاس لنگر انداخته بود، زیرا دولت در یافتن شرکتی که مایل به تخلیه آن باشد و خطر انتقام‌جویی ایران را به خطر بیندازد، مشکل داشت. این بن‌بست باعث شد گروهی از قانونگذاران دو حزبی ماه گذشته از بایدن بخواهند که توقیف را کامل کند و این تأخیر را به‌دلیل چنین ترس‌هایی غیرقابل قبول خواندند.
متحد علیه ایران هسته‌ای، یک سازمان غیرانتفاعی که شامل بسیاری از مقامات امنیتی سابق ایالات متحده و دولتهای خارجی است، برای اولین بار با استناد به تصاویر ماهواره‌ای به احتمال حمل نفت غیرقانونی کشتی سوئز راجان در فوریه ۲۰۲۲ توجه کرد.
مدیر اجرایی این سازمان، مارک والاس، سفیر سابق در دولت جورج دبلیو بوش، گفت که یک شرکت یونانی که کشتی را مدیریت می‌کرد، در نهایت کشتی دیگری را به تگزاس آورد تا تخلیه را تکمیل کند. او شرکت Empire Navigation را به‌خاطر شجاعت آنچه او به‌عنوان ارعاب فراملی توسط ایران به تصویر می‌کشد و در نهایت «انجام کار درست» تحسین کرد.
آقای والاس گفت که نفت فروخته خواهد شد و عواید حاصل از آن احتمالاً در یک صندوق دولتی قرار خواهد گرفت که غرامت قربانیان حملات تروریستی تحت حمایت دولت را پرداخت می‌کند.
وزارت دادگستری با استناد به خطرات عملیاتی و امنیتی روند قانونی را تا زمانی که تمام نفت تخلیه نشده بود مخفی نگه داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d75e7d42-b929-4d93-b3f7-d2cf6d8c8c9a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات