728 x 90

مینو محرز: احتمال دارد گونه جهش یافته ویروس کرونا از قبل وارد ایران شده باشد

مینو محرز
مینو محرز

مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد حکومتی کرونا با اشاره به گونه جدید ویروس کرونا که در انگلستان مشاهده شده است گفت: «از آنجایی که در پیک اخیر کرونا در کشورمان قدرت سرایت بسیار بالا بود، این احتمال وجود دارد که همین ویروس جهش یافته از قبل وارد کشور شده باشد».

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲دیماه۹۹ محرز در این باره گفت: «در جهش جدیدی که در انگلستان ایجاد شده، قدرت سرایت ویروس افزایش چشمگیری داشته است. البته این احتمال وجود دارد که در پیک اخیری که در کشور داشتیم و شاهد سرایت گسترده کرونا بودیم، شاید همین ویروس جهش یافته بوده و از قبل وارد کشور شده بود؛ چرا که در پیک اخیر قدرت سرایت بسیار بالا بود و میزان مراجعه بیماران آن‌قدر بالا بود که گاهی دیگر تخت برای بستری بیماران نداشتیم».

عضو کمیته علمی ستاد حکومتی کرونا در ایران ادامه داد: «بر این اساس باید ژنوتایپ ویروس را بررسی کرد و در این صورت مشخص می‌شود که در پیک اخیر، ویروس جهش یافته وارد کشور شده است یا خیر؟. بنا بر این در حال حاضر هم در جهشی که در انگلستان اتفاق افتاده قدرت سرایت کرونا دهها و صدها برابر شده است، اما شدت بیماری‌زایی آن تغییری نکرد است».

چند روز پیش مقامات انگلستان با هشدار درباره گونه جدید ویروس اعلام کردند که شدت سرایت این‌گونه بسیار بیشتر از ویروس قبلی است. با این حال سازمان بهداشت جهانی می‌گوید تاکنون هیچ شواهدی به دست نیامده که گونه جدید ویروس کرونا از نوع قبلی شدیدتر یا کشنده‌تر باشد.

در همین حال نمکی وزیر بهداشت رژیم روز چهارشنبه ۳دیماه درباره گونه جهش یافته ویروس کرونا با منشاء انگلستان گفت: «تاکنون ردپایی از ویروس انگلیسی در کشور مشاهده نشده است. به‌محض اطلاع از ویروس جدید انگلیسی، پروازها به مقصد انگلیس و بالعکس ممنوع شد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/695e28f9-0e38-4860-804a-797e1cca02e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات