728 x 90

مروری بر رسانه‌های حکومتی - شنبه ۱۴دی۹۸

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

فضای کلی روزنامه‌های حکومتی سوزوگداز و آه و افسوس از هلاکت این پاسدار دژخیم است. در کنار آن برخی از بحرانهای درونی نظام بر سر بودجه ۹۹ و اف.ای.تی.اف دیده می‌شود. روزنامه‌های حکومتی در تلاش مشترک تلاش کرده‌اند بدون ذکر سوابق تروریستی این مزدور از او یک چهرهٔ ملی و ایرانی بتراشند. با عنوانهایی مثل «ابر قهرمان» «سردار ملی» و نظایر اینها واقعیت کارنامهٔ پر از مداخله این مزدور ولایت را کتمان کرده‌اند.

روزنامه‌های حکومتی نه تنها هیچ اشاره‌یی به استقبال اجتماعی از به هلاکت رسیدن این مزدور ندارند بلکه مطالب و اظهارات عده‌یی تحت عنوان هنرمند را در مجیزگویی از این پاسدار جنایت‌پیشه انعکاس داده و به این ترتیب روزنامه‌های حکومتی امروز ناخواسته مرز بین مردم و ضدمردم را به نمایش گذاشته‌اند. از این موضوع که بگذریم روزنامه‌های هر دو باند حاکم با انعکاس مواضع هراس‌آلود سران رژیم فضای درهم ریختگی از درون نظام را انعکاس داده‌اند.

برجسته‌ترین نمونه‌اش پریشان نویسی خود خامنه‌ای است که در پیامش نوشته است: «انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ٔ دیشب آلودند». همین بحث «انتقام» به‌صورت بحرانی در درون رژیم در آمده است. این بحران از نزدیک خود خامنه‌ای شروع شده است. به نمونه کیهان خامنه‌ای توجه کنید:

کیهان خامنه‌ای در مطلبی به قلم پاسدار حسین شریعتمداری بیانیه شورای عالی امنیت رژیم را که روز ۱۳دی برای مرگ قاسم سلیمانی صادر شده بود به چالش کشیده و نوشته است: «در بیانیه شورای عالی امنیت ملی نیز عبارت "این جنایتکاران با انتقام سخت منتقمین خون سردار سلیمانی در زمان و مکان مناسب رو‌به‌رو خواهند شد"! می‌توانست نباشد چرا که جمله "زمان و مکان مناسب" در عرف دیپلماتیک رنگ و بوی قاطعیت ندارد!».

 کیهان نوشته «سخنگوی وزارت‌خارجه از دوبار احضار سفیر سوئیس خبر می‌دهد که بار دوم برای پاسخ به پیام آمریکا بوده است! این رفت و آمدها و پیام دادن و پیام گرفتن‌ها نگران‌کننده است و می‌تواند ترفند آمریکا برای به سردی کشاندن ماجرا و رهایی از انتقام سخت باشد... تأخیر در انتقام می‌تواند به انتظار مردم خدشه وارد کند».

 

کیهان خامنه‌ای در مطلبی با عنوان «جانبداری طرف‌های اروپایی برجام از تروریست‌های آمریکایی» نسبت به تأیید جامعه جهانی از به هلاکت رسیدن پاسدار سلیمانی سوزوگداز کرده و از جمله نوشته است:« رئیس‌جمهور فرانسه به جای محکوم کردن اقدام تروریستی آمریکا گفت: ایران نباید اقدامی انجام دهد که باعث تشدید تنشها شود(!)...دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد «درگیری بیشتر به نفع ما نیست». او با ایستادن در کنار ترامپ و تکرار اتهامات وی افزود: بریتانیا همیشه به تهدید تهاجمی از سوی نیروهای قدس سپاه ایران به رهبری قاسم سلیمانی اذعان کرده است».

روزنامه حکومتی وطن امروز هم به تأیید جامعه جهانی در به هلاکت رسیدن پاسدار سلیمانی اذعان کرده و از جمله نوشته است: «در هنگامه‌ٔ شرایط سخت تصمیم‌گیری و ورود به دوران جدید حیات سیاسی، نباید انتظار مواضع منصفانه اروپا و روسیه را داشته باشیم».

 

روزنامه حکومتی ستاره صبح در مطلبی با عنوان رویارویی ایران و آمریکا به کجا می‌انجامد؟ به رژیم هشدار داده است که عکس‌العمل به هلاکت قاسم سلیمانی «باید در قالب فرمول هزینه – فایده و با مدنظر قرار دادن جلب منفعت و دفع ضرر برای مردم ایران صورت گیرد».

این روزنامه در ادامه با افسوس از برباد رفتن میز مذاکره رژیم یاد کرده و نوشته است «تجزیه‌وتحلیل رفتار و حرکات کاخ سفید، وزارت خزانه‌داری، پنتاگون، کنگره و... نشان‌دهنده این واقعیت است که این کشور از فاز مذاکره، گفتگو، بده بستان با ایران عبور کرده و به فاز برخورد با جمهوری اسلامی ایران ورود پیدا کرده است، استراتژی که می‌تواند خطرناک و زمینه‌ساز جنگ شود»...

روزنامه حکومتی جهان صنعت در مطلبی با عنوان «کشیدن ماشه جنگ در خاورمیانه»، بر افروخته شدن آتش جنگ و سرانجام به هلاکت رسیدن پاسدار سلیمانی را به گردن باند خامنه‌ای انداخته و از جمله نوشته است:«برخی در نگرش‌های تقلیل‌گرایانه سیاست و آرزومندانه در ارزیابی‌های خود بر این باور بودند که ترامپ هیچ‌گاه این فعل را انجام نخواهد داد و تنها یک بلوف است... بنابراین با توجه به آنچه در سفارت بغداد رخ داد و خاطره تسخیر سفارت آمریکا در ایران پس از انقلاب اسلامی را زنده کرد، ترامپ به‌سرعت عکس‌العمل نشان داد... آنچه ترامپ انجام داده، به هر تقدیر نمایانگر آغاز یک فصل جدید و بسیار خطرناک در خاورمیانه است که قابل پیش‌بینی هم بود. می‌توان گفت آنچه هم‌اکنون انجام شده کشیدن ماشه جنگ در خاورمیانه است که می‌تواند زمینه‌های متفاوت و پیامدهای مختلفی برای همگان دربر داشته باشد».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ec75730-122b-4e0a-88f0-d501c7782cde"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات