728 x 90

مایک پمپئو: رژیم ایران نمی‌تواند کمپین قتل و ترور راه بیاندازند، حزب‌الله را مسلح کند و به حوثیها سلاح برساند

مایک پمپئو در مصاحبه با فاکس نیوز
مایک پمپئو در مصاحبه با فاکس نیوز

مایک پمپئو در مصاحبه‌یی با فاکس‌ نیوز در رابطه با رفتار اخیر رژیم ایران و فعالیت‌های مخفی اتمی این رژیم گفت: رژیم ایران کماکان به فعالیت‌های بدخواهانه ادامه می‌دهد، به توسعه برنامه موشکی‌شان ادامه می‌دهند، کماکان روی سیستمهای اتمی‌شان کار می‌کنند و در عین‌حال می‌خواهند به جهان بگویند که آنها صرفاً دفاعی هستند و یک کشور نرمال هستند.

در حالیکه ما در واقع چیز متفاوتی می‌بینیم بنابراین آنچه شما طی هفته‌های اخیر دیده‌اید قضاوت ماست که با حرفهای آنها ناهمخوان است. بین حرفشان و عملشان ناهمخوانی هست.

 

وزیر خارجه آمریکا در رابطه با اجلاس برجام که روز یکشنبه در وین برگزار می‌شود گفت: رژیم ایران در حال افزایش ظرفیتش برای غنی‌سازی اورانیوم است و این خطر بیشتری برایشان ایجاد می‌کند. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که همه، خطری را که ما احساس می‌کنیم ببینند و ما بایستی هماهنگ عمل کنیم تا این تهدید را عقب برانیم.

 

وی درباره استراتژی آمریکا در قبال رژیم آخوندی گفت: برای خامنه‌ای ثروت تولید نکنید او کسی است که در سراسر جهان آشوب ایجاد می‌کند و بزرگترین نفوذ بی‌ثبات کننده را در خاورمیانه داشته است و بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان است.

کمپین فشار اقتصادی ما طوری تنظیم شده که ظرفیت آنها برای فعالیت بدخواهانه را کاهش دهد و ما در این امر بسیار موفق بوده‌ایم.

ما مشکلی نداریم که آنها سیستمهای تسلیحاتی دفاعی داشته باشند هر کشوری می‌تواند اینکار را بکند اما آنها نمی‌توانند کمپین قتل و ترور راه بیاندازند، نمی‌توانند حزب‌الله را مسلح کنند، نمی‌توانند به حوثیها در یمن سلاح برسانند، اینها کمپینها برای ترور هستند و اصلاً قابل‌تحمل نیستند.

 

مایک پمپئو در رابطه با ابتکار اسکورت کشتی‌ها در خلیج‌فارس به فاکس‌ نیوز گفت: ما در مراحل اولیه ایجاد ابتکار امنیتی آمریکا هستیم ما بخشی از این طرح امنیتی خواهیم بود. اما همه کشورها از سراسر جهان به آن می‌پیوندند از بریتانیا و فرانسه و آلمان و نروژ و ژاپنی‌ها و کره جنوبی و استرالیا و مطمئنم برخی کشورهای دیگر را که نام نیاوردم به این طرح می‌پیوندند.

هر کشوری که منفعتی دارد در این‌که این آبراه‌ها امن بمانند نیازش است که در این طرح شرکت کند و این نه تنها به نفع خودش است بلکه کمک به این اصل بنیادین است که آبراه‌های آزاد باید باز بمانند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1149068e-bbfb-4345-83f4-b61cdb79051e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات