728 x 90

مارک اسپر: رژیم ایران پولها را صرف اقدامات تروریستی می‌کند

مارک اسپر  وزیر دفاع آمریکا
مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا روز ۱۵اردیبهشت در برنامه پرسش و پاسخ آنلاین با خبرنگاران که در سایت پنتاگون منتشر شده است در رابطه با حمایتهای رژیم آخوندی از تروریسم و دخالت‌هایش در کشورهای منطقه گفت: رژیم ایران از ویروس کرونا به‌شدت ضربه دیده است که هم بر اقتصاد و هم بر جامعه آنجا اثرات خود را گذاشته است. ما به آنها گفته‌ایم به‌جای صرف پول برای اقدامات شرورانه از آفریقا تا خاورمیانه، از حمایت مالی گروه‌های شبه‌نظامی شیعی تا فراهم آوردن موشک و مهمات برای حوثی‌ها، پولهای خود را برای کمک به مردمشان صرف کنند.

اگر این تمرکز را روی مشکلات مردم خودشان بگذارند بیشتر به نفع مردم ایران خواهد بود. اما آنها ۴۱سال است که به رفتار شرورانه خود ادامه داده‌اند و به‌رغم تأثیرات تحریم‌ها و یا ویروس کرونا، این فعالیت‌ها هم‌چنان ادامه دارد.

مارک اسپر در پاسخ به سؤالی درباره عراق گفت: ما به دفاع از آنها در مقابل داعش متعهدیم که در آموزشهای نظامی به آنان خلاصه می‌شود اما حقیقت این است که حکومت ایران روی دولت عراق هم نفوذ خود را اعمال می‌کند.

وی افزود: مردم عراق بخاطر دو چیز به خیابان‌ها ریخته‌اند، فساد حکومت و نفوذ ایران در کشورشان. ما به حفاظت از نیروهای خودمان در عراق متعهد هستیم، در عین‌حال ما شاهد فعالیت‌های شرورانه رژیم ایران هستیم و می‌دانیم این رژیم به هر نحو چه از طریق مالی چه لجستیک و یا هدایت فعالیت‌های شبه‌نظامیان شیعی را در عراق شکل می‌دهد و این برای ما یک تهدید است. تهدیدی که دولت عراق در قبال آن مسئولیت دارد.

ما از حاکمیت مستقل عراق حمایت می‌کنیم و ببینیم در ماههای آتی، دولت جدید چطور خواهد بود و وضعیت ما چگونه می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8106b45b-b077-449a-9696-38116dd39849"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات