728 x 90

قرار گرفتن لبنیات در صف گرانی

گران شدن مواد لبنی
گران شدن مواد لبنی

خبرگزاری حکومتی ایسنا روز سه‌شنبه ۱تیر، به‌نقل از سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی رژیم نوشت: آخرین بار در آذرماه سال۹۹ قیمت شیرخام به ازای هر کیلو گرم ۴۵۰۰تومان تعیین شد؛ در حالی‌که هم‌اکنون تولیدکنندگان مواد لبنی آن را بیش از ۱۵درصد گران‌تر تهیه می‌کنند.
کارگزار حکومتی محمدرضا بنی‌طبا در ادامه گفت: شیر بطری یک لیتری کم‌چرب، نیم‌چرب و پرچرب و شیر نایلونی ۹۰۰گرمی کم‌چرب، ماست ۹۰۰ گرمی کم‌چرب و پرچرب، ماست دبه‌ای ۲۵۰۰گرمی کم‌چرب و پرچرب و پنیر سفید ۴۰۰گرمی مشمول ۱۰قلم قیمت‌گذاری محصولات لبنی هستند.
او در قسمت دیگری در خصوص مصرف سرانه مواد لبنی در ایران گفت: افزایش قیمتها هزینه‌های تولید را افزایش داده و مصرف مواد لبنی را در بین مردم کاهش داده است و هم‌اکنون مصرف سرانه مواد لبنی در ایران در خوش‌بینانه‌ترین حالت برای هر فرد به حدود ۸۰کیلو گرم در سال رسیده است. این در حالی است که میزان سرانه مصرف مواد لبنی طبق استانداردهای بین‌المللی برای هر فرد حدود ۱۵۰ کیلو گرم است و این نشان می‌دهد که هر فرد ایرانی ۷۰کیلوگرم کمتر از استاندارد جهانی لبنیات مصرف می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8711ace0-3609-4e6f-b457-388668f0553f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات