728 x 90

فرانسیس تاونزند: ایران هم‌چنان یک تهدید سیاسی و بشردوستانه است

فرانسیس تاونزند
فرانسیس تاونزند

فرانسیس تاونزند، کارشناس تروریسم، طی یک مقاله در سایت مس نیوز ۶مرداد نوشت یک مرجع در زمینه تهدیدات جهانی است. مهارتی که اکنون بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است. یک بیماری همه‌گیر جهانی که صرف‌نظر از آنچه مردم می‌خواهند باور کنند، هم‌چنان یک تهدید بزرگ در زمینه سلامت عمومی است. تورم خارج از کنترل، روند نزولی اقتصاد بین‌المللی و تهاجم نظامی روسیه. اختلافات سیاسی در دموکراسی‌های بزرگ (نگاه کنید به: ایالات متحده، بریتانیا)، ظهور استبداد در دولتهای اصلی... . .

تاونزند در مقاله‌یی در The Hill در ماه می‌نوشت: «امروز عزم من برای افزایش آگاهی در مورد اقدامات جایگزین برای از بین بردن موفقیت‌آمیز رژیم تروریستی قوی‌تر است. من به‌عنوان رئیس مشترک به کمیسیون تهدید ایران در مورد گروگان‌گیری و هدف قرار دادن غیرنظامیان، که یک گروه دو حزبی با انگیزه پایان دادن به دیپلماسی گروگان‌گیری جمهوری اسلامی است، پیوسته‌ام».

فقط به این دلیل که مسائل جدیدتر یا حادتر به‌وجود می‌آیند به این معنی نیست که مشکلات گذشته از بین می‌روند. به‌عنوان مثال، ایران هم‌چنان به سمت تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌یی در حرکت است. رژیم هم‌چنان با نیت بد با دولتهای دیگر مذاکره می‌کند. این کشور هم‌چنان از احزاب و سازمانهایی که به‌عنوان تروریست طبقه‌بندی می‌شوند، حمایت می‌کند. هنوز هم بین کشورهای متحد، مانند ایالات متحده و اسرائیل، ناهماهنگی در مورد نحوه برخورد با تهدیدی که آنها ایجاد می‌کنند ایجاد می‌کند - که جالب اینجاست که این هم بخشی از تهدیدی است که آنها ایجاد می‌کنند.

به گفته مقامات مانند فرانسیس تاونزند، عضو هیأت مدیره شورای روابط خارجی، در حالی که بسیاری از دولتها - شاید به درستی - تصمیم گرفته‌اند تا روی مسائل به ظاهر فوری‌تر فهرست‌شده در بالا تمرکز کنند، تهدیدی که ایران برای دموکراسی‌ها در همه جا ایجاد می‌کند هم‌چنان در صحنه باقی است.

و در حالی که عموم مردم ممکن است توجه خود را به جای دیگری معطوف کنند، ایران هم‌چنان به جابه‌جایی مهره‌ها روی صفحه و ایجاد مسائل پیچیده برای ایالات متحده و متحدانش ادامه می‌دهد.

میزان دشواری برخورد با این مسائل هفته گذشته زمانی که رئیس‌جمهور جو بایدن در یک سفر دیپلماتیک به خاورمیانه با یایر لاپید، نخست‌وزیر جدید اسراییل در اورشلیم ملاقات کرد، کاملاً نمایان شد... .

در حالی که تاونزند پیشنهاد اقدام نظامی مخفیانه از جانب ایالات متحده علیه ایران نکرده است، او هم‌چنان از تحریم‌های اقتصادی علیه رژیم دفاع می‌کند، که به‌گفته او "هم‌چنان عامل محرکی برای عقب‌راندن رژیم به پشت میز مذاکره برای تواناییهای هسته‌یی آن است."

در این نقطه قرار داشتن سخت است. اعتبار جهانی ایالات متحده بر اساس توانایی نظامی آن و هم‌چنین این مفهوم است که این توانایی تنها متناسب با تهدیدی که ایجاد می‌شود استفاده می‌شود... .

او می‌گوید که ایالات متحده باید راهی بیابد تا ایران را به هر طریقی به میز مذاکره بکشاند. اما تلاش برای انجام این مذاکرات و انجام آنها در حالی که ایران «تفنگ روی پای خود گذاشته» هم برای درک و هم برای رسیدن به نتیجه مطلوبی که ایالات متحده می‌خواهد بد است.

تاونزند نوشت: «اگر خلع‌سلاح موفقیت‌آمیز رژیم ایران برای رهبران کنونی دولت ما اولویت است، آنها عاقلانه خواهند بود که از خود بپرسند آیا توافقی که با تهدید اسلحه انجام شده توافقی است که جهان می‌تواند بر آن تکیه کند؟»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0d263162-94da-4d44-9cca-ecf1c42dd6ff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات