728 x 90

طرح حذف یارانه‌ها،‌ دستور کار دولت روحانی

صف یارانه در رژیم آخوندی
صف یارانه در رژیم آخوندی

یک جملهٔ پاسدار علی لاریجانی در حاشیهٔ جلسهٔ مجلس ارتجاع که برای حذف یارانه‌های تشکیل شده بود، هدف حمله و تمسخر باند ولایت، قرار گرفت.

رئیس مجلس ارتجاع گفته بود: «ارادهٔ مجلس این است که به مردم فشار نیاید»:

کیهان خامنه‌ای امروز ۱۶مهر، به‌ نقل از احمد علیرضا بیگی عضو «ولایی» مجلس آخوندی نوشت: «لاریجانی با برگزاری این جلسه غیرعلنی قصد داشت نمایشی را برگزار کند که کسری بودجه را از محل افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی جبران نماید که مورد مخالفت قرار گرفت».

این عضو مجلس آخوندی که نمی‌توانست وحشت خودش از فضای انفجاری جامعه را بپوشاند، اجرای این طرح را در شرایط فعلی منتفی دانست، اما جای این چپاول نجومی را برای آینده البته توسط باند خامنه‌ای باز گذاشت و گفت: «اجرای این طرح آدم خودش را می‌طلبد که مورد اعتماد مردم باشد».

رسانه‌های حکومتی هر یک گوشه‌هایی از ابعاد این چپاول نجومی را برملا کردند.

 

تلویزیون شبکهٔ خبر – ۱۵مهر:

هشتصد و نود هزار میلیارد تومان. رقمی معادل بیش از دوبرابر بودجه سالیانه کشور که به‌صورت یارانه آشکار و پنهان در اقتصاد کشور توزیع می‌شه.

روزنامه دولتی ایران ۱۶مهر۹۸نیز از خیز دولت برای بلعیدن سه نوع یارانه به نامهای بودجه‌یی، فرابودجه‌یی و پنهان خبر داد و از جمله نوشت بخش یارانهٔ بودجه‌یی ۱۰۰هزار میلیارد تومان، بخش یارانه‌های فرابودجه‌یی ۱۴۰هزار میلیارد تومان و بخش یارانه‌های پنهان بیش از ۹۸۰هزار میلیارد تومان را در بر می‌گیرد که شامل یارانه سوخت و انرژی نیز می‌شود.

همچنین مهره‌ها و کارگزاران حکومتی در وحشت از پیامدهای اجتماعی حذف یارانه به رژیم هشدار دادند.

 

سایت حکومتی اقتصاد آنلاین به‌ نقل از محمد قاسمی یک اقتصاددان حکومتی به گوشه‌یی از روش اعمال این چپاول عظیم با شیوهٔ به نام مردم و به کام نظام، اعتراف کرد و نوشت:«تبدیل یارانه‌های پنهان به آشکار صحیح نیست، چرا که نمی‌توان گفت برق مصرفی واحدهای تولیدی را واقعی می‌کنیم و مابه التفاوت آن را به مردم می‌دهیم». این اقتصاددان حکومتی در ادامه افزوده است:« قانون هدفمندی یارانه‌ها در خصوص پاسخ به پرسش‌های اساسی سکوت کرده است».

روزنامه حکومتی ایران – ۱۶مهر

علی دینی یک اقتصاد دادن دیگر حکومتی هم با اعتراف به این‌که در شرایط کنونی هر گونه اقدامی تحت عنوان اصلاح قیمتهای انرژی چاپیدن از جیب مردم است، اعتراف کرد: « تنها راه‌حلها این است که زمانی که اقتصاد در شرایط باثباتی قرار دارد و تعامل سازنده‌یی نیز با دنیا دارد و انباشت سرمایه قوی است باید اصلاح قیمت‌های انرژی را اجرا کرد».

همچنین شهرام معینی یک اقتصاددان دیگر حکومتی با ابراز نگرانی از خطر انفجار اجتماعی هشدار داد:« حذف یارانه‌های پنهان انرژی به‌طور قطع با مقاومت و رفتارهای بازدارنده‌ زیادی در جامعه مواجه خواهد شد و به‌راحتی و آسانی ممکن نیست».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e1a3d7cd-7e6e-4777-9af8-f35c70c29237"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات