728 x 90

سوريه,

طرح آمریکا برای ایجاد منطقه امن در سوریه

-

طرح آمریکا برای ایجاد منطقه امن در سوریه
طرح آمریکا برای ایجاد منطقه امن در سوریه
رسانه‌های آمریکا از ملاقاتی صحبت می‌کنند که برای گفتگو در رابطه با مناطق امن در سوریه میان هیأت اپوزیسیون سوریه و معاونین بلندپایه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در شورای امنیت ملی برگزار خواهد شد. گزارشی از تلویزیون اسکای نیوز5فروردین96:
نصر الحریری رئیس هیأت اپوزیسیون سوریه گفته بود میان اپوزیسیون سوریه و ترامپ زمینه‌های مشترکی وجود دارد.

دونالد ترامپ: «برای حفاظت از آوارگان و جلوگیری از ورود آنها به کشورهای خارجی می‌خواهیم مناطق امن ایجاد کنیم. التزاماتی که نسبت به خارج آمریکا داریم را انجام خواهیم داد. نمی‌دانیم که منطقه امن چگونه است ولی این پروژه نظامی همچنین نیازمند حفاظت هوایی و ائتلاف زمینی قوی است».

اپوزیسیون سوریه از رئیس‌جمهور آمریکا انتظار دارد تا نسبت به تعهدی که برای ایجاد منطقه امن داده است وفادار باشد و اشتباهات فاجعه‌بار اوباما رئیس‌جمهور پیشین را تصحیح کند.

در این رابطه صحبت از آن است که به‌زودی میان هیأت اپوزیسیون سوریه و معاونین عالی‌رتبه ترامپ در شورای امنیت ملی آمریکا دیداری صورت گیرد.

بر اساس نقشه تعادل قوای نظامی در سوریه و گزارشات آمریکا سه منطقه وجود دارد که برای ایجاد منطقه امن مناسب است. یا در شرق سوریه جایی که داعش در آن تسلط دارد، یا در شمال حلب در نزدیکی رودخانه فرات که نیروهای اپوزیسیون با پشتیبانی ترکیه در آن پیشروی می‌کنند. یا منطقه ادلب در شمال سوریه.

در حال حاضر عملیات نظامی زمینی برای پاکسازی این مناطق از گروه‌های تروریستی جریان دارد. غیرممکن است با شبه‌نظامیان دولت سوریه این مناطق آزاد شوند، لذا از نظر کارشناسان تنها راه‌حل، ایجاد مناطق امن است و برای این کار باید ارتشی قوی را در روی زمین اعزام کرد. واشینگتن قبول نخواهد کرد. دونالد ترامپ در اجرای وعده‌هایی که داده است جدی است حتی اگر این کار نیازمند بازنگری در الزامات کار باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9269fb10-68f4-43ee-9f72-a92ffdb3051b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات