728 x 90

شکست همه تلاشهای رژیم ایران برای پایان دادن به اعتصاب رانندگان کامیون

بروجرد - اعتصاب رانندگان کامیون - چهارم خرداد ۹۷
بروجرد - اعتصاب رانندگان کامیون - چهارم خرداد ۹۷

یورو نیوز گزارشی از ادامه اعتصاب رانندگان کامیون و مقاومت آنها در برابر فشارهای رژیم آخوندی منتشر کرد

در این گزارش که امروز ۴خرداد ۹۷ منتشر شده است آمده است:‌ «وعده افزایش بار هم نتوانست اعتصاب سراسری کامیون‌داران را بشکند و این اعتصاب وارد چهارمین روز خود شد. رژیم ایران پیش از این از افزایش کرایه بار کامیون‌ها از ۱۰تا ۲۰درصد خبر داده بود. داریوش امانی، معاون اداره حمل‌‌ و نقل جاده‌یی روز پنجشنبه ۳خرداد گفت که افزایش میانگین ۱۵درصدی کرایه کامیون‌ها از روز شنبه در پایانه‌های سراسر کشور اعمال می‌شود. وی همچنین از تصمیم رژیم برای افزایش حداقل دستمزد رانندگان و نیز بیمه و حقوق بازنشستگی آنان خبر داده بود.

عبدالرضا عزیز، عضو مجلس نیز به خبرگزاری فارس گفته است که موضوع اعتصاب کامیون‌داران درباره پایین بودن کرایه حمل‌‌ و نقل و همچنین افزایش حق کمیسیون شرکتهای باربری در نشست کمیسیون اجتماعی در روز یکشنبه هفته آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اعتصاب رانندگان کامیون- چهارمین روز متوالی

به نظر می‌رسد رانندگان و کامیون‌داران وعده‌های رژیم ایران را کافی نمی‌دانند زیرا اعتصاب سراسری آنها که از ابتدای خرداد ماه آغاز شده، امروز جمعه ۴خرداد نیز ادامه یافت. دامنه این اعتراض به بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ ایران رسیده و سبب اختلال در سامانه توزیع سوخت در کشور منجر شده است.

گزارشها از استانهای تهران، فارس، اصفهان، خوزستان، قزوین، همدان، مازندران، گلستان، خراسان جنوبی و یزد حاکی است که صف‌های دراز خودروها در برابر جایگاههای توزیع سوخت در بسیاری از شهرها دیده شده است. برخی از پمپ‌‌بنزین‌ها تعطیل شده و برخی دیگر به کندی کار می‌کنند زیرا قادر به پاسخگویی به نیاز مردم نیستند.

یک شاهد گفته است که از ساعت ۲۳پنجشنبه‌شب تا ۴صبح جمعه در صف پمپ‌بنزین مرداویج اصفهان بوده تا بالاخره توانسته بنزین بزند.

در روز چهارم اعتصاب از شیراز خبر می‌رسد که رانندگان مینی‌بوس این شهر نیز به معترضان هم‌صنف خود پیوسته و دست از کار کشیده‌اند. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی صفی از مینی‌بوس‌های اعتصابی در شیراز را نشان می‌دهند.

اعتصاب رانندگان کامیون - از تهدید تا استفاده از تانکرهای سپاه

برخی تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نیز تانکرهای سپاه را در حال سوخت‌رسانی به جایگاهها نشان می‌دهند. به‌نظر می‌رسد که رژیم به‌دلیل اعتصاب کامیون‌داران و در نتیجه کمبود سوخت در پمپ‌بنزین‌ها مجبور شده است تا از تانکرهای سپاه و ارتش برای سوخت‌رسانی استفاده کند.

در روزهای دوم و سوم اعتصاب کامیون‌داران ویدئوها و تصاویر دیگری از تلاش دولت برای شکستن اعتصاب دیده می‌شود. در یکی از این ویدئوها نشان داده می‌شود که چگونه یک تانکر حامل بنزین با چند دستگاه خودرو نیروی انتظامی اسکورت می‌شود اما با این حال رانندگان اعتصابی مانع حرکت این کامیون می‌شوند.

چند تن از کامیون داران اعتصاب کرده جلوی تانکرهای حاوی سوخت که با اسکورت پلیس همراه بودند را گرفتند.

از سوی دیگر تصویر نامه‌یی با سربرگ پالایشگاه اصفهان منتشر شده که در آن رانندگان اعتصاب کننده تهدید به لغو جواز بارگیری شده‌اند.

گفته می‌شود در برخی شهرها اعتصابیون به کامیون‌هایی که قصد بارگیری و شکستن اعتصاب را داشته حمله کرده و شیشه‌های آنها را شکسته‌اند.

در نبود ترابری ریلی و هوایی گسترده، حمل‌‌ و نقل جاده‌یی با اختلاف زیاد نخستین روش جابه‌جایی مسافر و کالا در ایران است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93876bf4-7e3d-49cc-a255-b316ff5af268"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات