728 x 90

مذاكرات هسته اي,

چرا خامنه‌ای از بازرسیهای آژانس می‌ترسد؟

-

بازرسی از سایتهای اتمی رژیم
بازرسی از سایتهای اتمی رژیم
پس از شروع مذاکرات کشورهای 1+5 با رژیم هربار که خامنه‌ای در مورد مذاکرات هسته‌یی اظهارنظر کرده واکنش‌های متفاوت و زیادی را چه در داخل و چه در خارج از کشور به‌دلیل اظهارات دوگانه‌اش به‌دنبال داشته است.
دوگانه‌گویی خامنه‌ای نیز از این بابت است که نظام تحمل پذیرش عواقب جام زهر را ندارد و اگر نظام آخوندی می‌توانست عواقب جام زهر را تحمل کند، دلیلی برای این همه تناقض‌گویی خامنه‌ای وجود نداشت، و ولی‌فقیه ارتجاع تا کنون می‌توانست بسیار زودتر از این مسأله هسته‌یی را تعیین‌تکلیف کند.
شرط وشروط گذاشتن خامنه‌ای در حرفهای اخیرش در دیدار با سردمداران نظام نیز از این امر ناشی می‌شود، آنجا که خامنه‌ای با بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از کارشناسان هسته‌یی نظام مخالفت کرد و این امر را برای نظام غیرقابل‌ قبول خواند.
در این رابطه خامنه‌ای صریحاً گفت: که به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «بدبین» است و آن را مستقل نمی‌داند. او افزود: «می‌گویند آژانس باید اطمینان پیدا کند. این چه حرف نامعقولی است؟ چگونه اطمینان پیدا کند؟ مگر این‌که وجب به وجب این سرزمین را بازرسی کند».
همچنین ولی‌فقیه رژیم «بازرسیهای غیرمتعارف، پرس و جو از شخصیتهای ایران و بازرسی از مراکز نظامی» را یکی از خطوط قرمز هسته‌یی اعلام کرد.
ملاحظه می‌شود که اصل حرف خامنه‌ای از بازرسیهای غیرمتعارف، پرس‌وجو از کارشناسان اتمی رژیم، بازرسی از مراکز نظامی و به قول او بازرسی ”وجب به وجب این سرزمین“ است و بقیه حرفهای او نسبت به این حرف فرعی است.
وقتی خامنه‌ای به صراحت این چنین با بازرسیها مخالفت می‌کند این سؤال پیش می‌آید که اگر رژیم آخوندی ریگی به کفش ندارد و خامنه‌ای دندان طمع دستیابی به بمب اتمی را کشیده است دیگر چه جای نگرانی از بازرسیهای گسترده است؟
وقتی که رژیم از دستیابی بمب اتمی دست کشیده باشد چه باکی از بازرسی ”وجب به وجب “ است؟
اتفاقا اگر بازرسان در بازرسی آزادی عمل داشته باشند و مطمئن باشند که رژیم برنامه مخفی برای دستیابی به سلاح اتمی را ندارد، و به گفته کشورهای 1+5 مورد راستی آزمایی قرار بگیرد و کشورهای 1+5 از صلح‌آمیز بودن برنامه اتمی رژیم مطمئن شوند، این امر به نفع رژیم و تسریع کننده لغو تحریمهای مرگباری است که رژیم و شخص خامنه‌ای را وادار کرده است به مذاکرات تن بدهند.
واقعیت این است که با این حرفها دم خروس هسته‌یی از زیر عبای خامنه‌یی بیرون می‌زند و مشخص می‌شود که زیر کاسه مرزسرخ کردن بازرسی وجب به وجب و... نیم کاسه‌ای هست.
به همین دلیل است که رسانه‌های بین‌المللی و کارشناسان سیاسی پس از اظهارات خامنه‌ای، نسبت به این اظهارات عمیقاً اظهار شک و تردید کردند، و بعضی از مقامات1+5 به حرفهای وی واکنش قوی نشان دادند
فیلیپ هاموند وزیرخارجه انگلیس در واکنش به سخنان خامنه‌ای گفت: ما نمی‌توانیم بر سر خطوط مطلقاً قرمزی که داریم سازش کنیم اگر ما توافقی انجام می‌دهیم باید قابل راستی آزمایی باشد.
وزیر خارجه فرانسه نیز گفت: در ملاقات با جواد ظریف به او خواهد گفت که فرانسه خواستار یک توافق مستحکم و پایدار است و توافق مستحکم از نظر فرانسه، توافق قابل کنترل و قابل اجرا و در نتیجه بازرسی از تأسیسات ایران است به‌طوری که دستیابی دولت تهران به سلاح اتمی امکانپذیر نباشد.
از آنجا که رژیم در تله اتمی‌گیر افتاده است چه بخواهد چه نخواهد، در مواضع دوگانه خامنه‌ای و سایر مهره‌های رژیم، بالاخره دم خروس نیت رژیم از پرونده هسته‌یی بیرون می‌زند و خلاصه بند آب داده می‌شود. که البته این نیز از عواقب بن‌بست رژیم در این پرونده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/114d6b39-b50d-43c0-9dbd-b4aa2febeed7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات