728 x 90

اعتصاب رانندگان کامیون برای چهارمین روز متوالی

شهرستان تیران و کرون استان اصفهان.چهارمین روز اعتصاب کامیونداران
شهرستان تیران و کرون استان اصفهان.چهارمین روز اعتصاب کامیونداران

امروز جمعه چهارم خرداد اعتصاب سراسری رانندگان کامیون در شهرهای مختلف کشور وارد چهارمین روز خود شد. شهرهای اصفهان، تایباد، شهر ری، کفرود اصفهان و بسیاری شهرهای دیگر شاهد این اعتصاب سراسری هستند.

رانندگان کامیون پالایشگاه ایلام، قم، شهرضا و سمیرم هم چهارمین روز اعتصاب خود را شروع کرده‌اند. رانندگان کامیون در اعتراض به وخامت وضعیت معیشتی خود و افزایش اخاذی از آنها دست به اعتصاب زدند و از حرکت و بارگیری خودداری کردند.

شکست تمامی تلاشهای رژیم برای شکستن اعتصاب رانندگان کامیون

سپاه پاسداران و نیروی انتظامی با ترفندهای مختلف از جمله تحت فشار گذاشتن رانندگان تانکرهای سوخت برای شروع به کار و راه‌انداختن تانکرهای وابسته به سپاه که با اسکورت در جاده‌ها حرکت می‌کردند، درصدد بر آمدند تا این اعتصاب را در هم بشکنند. اما اعتصابگران شریف با اتحاد عمل و یکپارچگی این توطئه‌ها را در‌ هم‌ شکستند و با کنترل راههای اصلی اجازه ندادند، رانندگان وابسته به رژیم اعتصاب شکنی کنند.

مأموران رژیم آخوندی در اصفهان پلاک کامیونهای اعتصابی را می‌کندند و کارت و مجوز آنها را مصادره می‌کردند.

پیوستن سایر رانندگان به اعتصاب کامیونداران

جمعه چهارم خرداد ۹۷رانندگان مینی‌بوس در‌ شیراز و یزد به اعتصاب رانندگان کامیون پیوستند.

آنان نیز به گرانی لوازم یدکی و پایین بودن کرایه‌ها اعتراض دارند.

تاکسیرانان در برخی شهرهای کشور با رانندگان کامیون اعلام همبستگی کردند

پیامدهای اعتصاب رانندگان کامیون

به‌دنبال این اعتصاب بی‌سابقه و سراسری، بسیاری از پمپ بنزین‌ها در تهران و پاره‌یی مناطق دیگر کشور با کمبود بنزین مواجه شدند. برخی از آنها تعطیل کرده و برخی فقط بنزین سوپر دارند. در پمپ بنزین‌هایی که هنوز سوخت دارند؛ صف‌های طویلی از خودروها شکل گرفته است. بسیاری از پایانه‌های گمرکی به‌حالت نیمه تعطیل در آمده و روند واردات و صادرات با مشکل مواجه شده است.

مردم این وضعیت را از چشم رژیم آخوندی می‌بینند که حاضر نیست به خواسته‌های برحق رانندگان کامیون تن بدهد.

حسین صادقیان مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان اصفهان گفت:‌ « برخی جایگاههای سوخت بنزین به‌دلیل اعتصاب نفتکش‌ها از مدار سوخت‌رسانی خارج شدند.

۱۷۰۰کامیون نفتکش در استان اصفهان وجود دارد که از سوخت‌گیری ممانعت کردند و دست به اعتصاب زدند.

خبرگزاری صدای و سیمای آخوندی ۳خرداد۹۷نوشت:‌

در برخی از مناطق شیراز به‌علت کمبود بنزین و گازوییل در جایگاهها، صف‌های طولانی خودرو‌ها مقابل جایگاههای فروش سوخت تشکیل شده است.

علت ازدحام و صفهای طولانی در جایگاههای سوخت، اعتصاب برخی کامیون داران و تانکرهای حمل سوخت اعلام شده است. محسن شمس‌الدینی معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: برای رفع این مشکل با چند شرکت حمل ونقل سوخت رسان به توافق رسیدیم و نفت کش‌ها در حال بارگیری سوخت هستند و امروز سوخت مورد نیاز جایگاهها تأمین می‌شود».

اما این وعده هم توخالی از آب درآمد و مردم کماکان با مشکل سوخت روبه‌رو هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5280c432-6c41-424e-bf05-396d68a74737"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات