728 x 90

شورش و فرار در زندان سقز کردستان - سخنگوی مجاهدین + ویدئوی جدید

امروز جمعه ۸فروردین زندانیان زندان سقز کردستان دست به شورش زدند. این شورش در اعتراض به خودداری رژیم ضدبشری آخوندی از آزاد کردن زندانیان در بحبوحه شیوع کرونا صورت گرفته است.

گزارشها حاکی است درگیریهایی میان زندانیان و مأموران سرکوبگر صورت گرفته و شماری از زندانیان شورشی موفق به فرار شده‌اند.

خبرگزاری رسمی رژیم - ایرنا روز ۸فروردین نوشت: تعدادی از زندانیان سقز متواری شدند.

 «دادستان انقلاب و عمومی مرکز استان کردستان:
حدود هفتاد زندانی ساعتی پیش از زندان سقز متواری شدند که تعداد محدودی از آنها تاکنون خود را معرفی کرده‌اند.
تعدادی دیگر از این زندانیان فراری هم شناسایی شدند و تیم‌هایی برای دستگیری آنها اعزام شده است.
برخی از زندانیان حین فرار به ضرب و شتم نگهبانان پرداختند.»

خبرگزاری سپاه پاسداران ۸فروردین اعلام کرد، بر اساس اطلاعات موثق، شامگاه جمعه زندانیان زندان سقز شورش کرده‌ و حدود ۸۰ نفر از زندان فراری شده‌اند.

این منبع افزود: شاهدان عینی می‌گویند، تعدادی از این زندانیان در حین فرار با (استفاده از)ماشین‌های عبوری  از محل گریخته‌اند. تعدادی از این زندانیان از کوچه‌های مقابل زندان، وارد شهر شده و متواری شده‌اند.

سخنگوی مجاهدین گفت: درود،درود، شورش، آزادی

گزارشها حاکیست که رژیم آخوندی با سراسیمگی نیروهای سرکوبگر را در سطح سقز مستقر کرده و شهر حالت فوق‌العاده به خود گرفته است.

 

 

شورش در زندان تبریز

بعدازظهر پنجشنبه ۷فروردین ۱۳۹۹، زندانیان بندهای ۷و ۹زندان تبریز که در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند دست به شورش زدند. رژیم آخوندی برخلاف هیاهوی تبلیغاتی‌اش در حالی‌که ویروس کرونا در زندانها شیوع پیدا کرده است، نه تنها از آزاد کردن زندانیان ولو به‌طور موقت خودداری می‌کند، بلکه مستمراً زندانیان جدیدی را بدون قرنطینه کردن وارد زندان می‌کند.

 

شورش زندانهای خرم‌آباد و الیگودرز

جمعه اول فروردین، زندانیان زندان مرکزی الیگودرز که در معرض مبتلا شدن به ویروس کرونا هستند دست به شورش زدند و با خلع‌سلاح برخی از مأموران زندان درصدد فرار برآمدند. دامنه درگیری بین زندانیان و زندانبانان به بیرون زندان کشیده شد و واحدهای سپاه پاسداران برای سرکوب زندانیان وارد صحنه شدند و درگیری چند ساعت ادامه یافت. شماری از زندانیان موفق به فرار شدند. تعدادی از زندانیان در اثر شلیک نیروهای سرکوبگر کشته و یا مجروح شدند. برخی از زندانبانان و پاسداران نیز مجروح شدند.

 

مطالب مرتبط:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aecc7874-e2f9-4813-af05-ed975e2cc0b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات