728 x 90

شناسایی یک گروه هکری توسط ماندیانت، احتمال جاسوسی برای رژیم ایران

سایبری
سایبری

پژوهشگران شرکت امنیت اینترنت ماندیانت چهارشنبه ۱۶شهریور، در گزارشی اعلام کردند گروهی را شناسایی کرده‌اند که به‌گفته آنها احتمالاً تحت حمایت رژیم ایران، به جاسوسی سایبری مشغول می‌باشند.

این گزارش که روز چهارشنبه منتشر شده است پژوهشگران شرکت ماندیانت اعلام کردند این گروه پیش‌رفته و مداوماً تهدیدگر که از آن به‌عنوان «ای‌. پی. تی ۴۲» نام برده می‌شود، عملیات جمع‌آوری اطلاعات و نظارت را دست‌کم از سال۲۰۱۵ انجام داده است.
ماندیانت اعلام کرده است تاکنون وقوع دست‌کم ۳۰مورد از این‌گونه عملیات را تأیید کرده است هر چند پژوهشگران بر این عقیده‌اند که شمار واقعی حملات صورت گرفته، احتمالاً بسیار بیشتر از این باشد.
بر اساس الگوهای هدف‌گیری که توسط ای.پی.تی ۴۲ به‌کار گرفته می‌شود، تشخیص پژوهشگران این است که احتمالاً این گروه از طرف «سازمان اطلاعات سپاه پاسداران» عملیات سایبری خود را پیش می‌برد».
پژوهشگران ماندیانت می‌گویند اطمینان خاطر دارند که «ای‌. پی‌. تی۴۲» یک گروه جاسوسی سایبری تحت حمایت رژیم ایران است.
جان هالتکویست، یکی از معاونان این شرکت گفته است سپاه متن‌ها و ایمیل‌های شما را می‌خواند، تماس‌های شما را ضبط می‌کند و موقعیت تلفن شما را ردیابی می‌کند. او گفته است که این گروه سایبری، به‌طور ویژه تلاش می‌کند تا به‌واسطه «ایجاد اعتماد» با هدف خود ارتباط بگیرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e91f0548-f9df-401e-b6ef-8c5bad325fb6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات