728 x 90

شانتاژ فاشیسم دینی و تودهنی دموکراسی

سخن روز
سخن روز

موضع‌گیریهای رژیم آخوندی در واکنش به سفر رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت به ایتالیا و حمایت اکثریت نمایندگان در هر دو مجلس سنا و نمایندگان این کشور از طرح ده ماده‌یی برای آیندهٔ ایران، بار دیگر نشان داد که این رژیم تا کجا لرزان و تا چه اندازه از مقاومت ایران هراسان است. احضار سفیر ایتالیا و موضع‌گیریهای پیاپی وزارت‌خارجه و کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس رژیم، برای ناظران بین‌المللی نشان ضعف رژیم و احساس خطر آن از ناحیه جایگزین دموکراتیک ارزیابی می‌شود. این سراسیمگی برای روحیه بسیجیان سیلی خورده از قیام و مجاهدین هم چندان مناسب نیست و لابد اینها مسائلی نیست که از نظر سران نظام ولایت و شخص خلیفه درمانده دور بماند. اما تهدید و شانتاژ پی‌درپی و تکرار این مضمون که نظام ولایت فقیه کمترین حمایت یا فعالیتی از مجاهدین و شورای ملی مقاومت را در فاصله هزاران کیلومتری «برنمی تابد»، از یک ناگزیری حکایت می‌کند.

وزارت‌خارجهٔ آخوندها در همان روزی که سفیر ایتالیا را برای اعتراض «به‌شدیدترین وجه» فراخواند، این ناگزیری و بی‌تحملی خلیفهٔ درمانده را آشکار و اعلام کرد: «میزبانی از مریم رجوی مصداق بارز ترویج و تشویق تروریسم است و جمهوری اسلامی حمایت از تروریسم را در هیچ نوع و شکلی از سوی هیچ‌کس برنمی‌تابد».

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس آخوندی نیز در یک تهدید ترس‌آلود گفت: «پارلمان ایتالیا را از دوستی با مجاهدین پشیمان خواهیم کرد».

سپس سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم با تأکید بر این‌که «اقدام رسمی دولت جمهوری اسلامی در این رابطه به‌طور جدی و فوری انجام شده»، گفت: «میزبانی از مجاهدین در هیچ سطحی از سوی هیچ طرفی و هیچ دولتی قابل دفاع و قابل توجیه نیست».

رژیم آخوندها حتی بنیاد فکری «لوئیجی اینائودی» ایتالیا را هم هدف شانتاژ قرار داد. اما نایب‌رئیس پارلمان اروپا، خانم «پینا پیچی ارنو» شانتاژ رژیم را «اقدامی خصمانه، عجیب و افراطی از سوی رژیم ایران علیه دموکراسی‌ها» توصیف کرد و افزود: مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران، از سوی بنیاد لوئیجی اینائودی دعوت شد تا افکار خود را آزادانه و به‌شکل مرسوم بیان کند. مفهومی که در حاکمیت آخوندها در ایران به‌طرز چشمگیری ناشناخته است، کما‌ این‌که افرادی که عقاید خود را بیان می‌کنند، مرتباً زندانی، شکنجه و کشته می‌شوند».

وی افزود: «من بر اهمیت ایجاد یک جبهه مشترک در جامعهٔ بین‌المللی که تضمین‌کنندهٔ حمایت از شورشگران علیه این رژیم خون‌ریز است، تأکید می‌کنم» (خبرگزاری کرونوس ایتالیا ـ۲۴تیر).

در پاسخ به شانتاژ آخوندها وزیر خارجه ایتالیا نیز گفته بود: «ما در یک دموکراسی هستیم و هر کس هر کاری را که صلاح می‌داند انجام می‌دهد، بدون این‌که قوانین بین‌المللی یا ملی را نقض کند و در این مورد هیچ نقضی صورت نگرفته است».

جمعی از پارلمانترها و مدافعان دموکراسی و حقوق‌بشر در ایتالیا هم اعلام کردند: «ما خبر احضار سفیر ایتالیا در تهران توسط مقامات رژیم ایران را کاملاً وخیم و سنگین می‌دانیم؛ اما این تنها مؤید تحقیر کامل رژیم آخوندها نسبت به آزادی، دموکراسی و حاکمیت قانون است. بنابراین ما با عزم و قاطعیت بیشتر حمایت خود را از درخواستی که قبلاً توسط ۳۰۷نماینده پارلمان و سناتور ایتالیایی امضا شده، اعلام می‌کنیم... برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی که ۲۰سال پیش اعلام شد، کاملاً نمایانگر ایران آینده است که انتخابات آزاد، آزادی اندیشه، بیان و اجتماعات، لغو مجازات اعدام، برابری جنسیتی، جدایی دین از دولت، خودمختاری ملیتها و کنار گذاشتن هسته‌یی را پیشنهاد می‌کند. ما قویاً خواستار لیست‌گذاری سریع تروریستی سپاه پاسداران و بسته شدن سفارتخانه‌های رژیم ایران هستیم که از فعالیت‌های تروریستی حمایت می‌کند... جایی برای مذاکره یا رضایت وجود ندارد. رژیم تهران اصلاح‌ناپذیر و یک تهدید جهانی است».

این پاسخها را می‌توان «تودهنی دموکراسی به فاشیسم دینی» توصیف کرد که درس تازه‌یی به رژیم قرون‌وسطایی می‌دهد. هر چند جای آن است که برای دفاع از دموکراسی و تفهیم حقوق‌بشر به رژیم ضدبشر، سفارتخانه‌های رژیم در کشورهای مختلف که لانه‌های جاسوسی و ترور هستند، تعطیل شود؛ و محاکمهٔ خامنه‌ای و رئیسی و سایر جلادان حاکم در محاکم بین‌المللی در دستور کار قرار بگیرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f60184e1-f4bd-4a1b-bbe7-b7b46c46ab05"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات