728 x 90

سیگما- آلودگی هوا

در ایران سالانه حدود ۴۰هزار نفر به‌دلیل آلودگی هوا جان خودشان را از دست می‌دهند، یعنی روزانه ۱۱۰نفر. (ایرنا ۱۴دی ۹۹)

این رقم را می‌توان با تلفات یک جنگ تمام‌عیار مقایسه کرد.

در شرایطی که کرونا در ایران بیداد می‌کند و هوای پاک می‌تواند جان بیماران را نجات دهد، آلودگی هوا به کمک کرونا شتافته و میزان مرگ و میر کرونا را تا ۶برابر افزایش می‌دهد.

به اعتراف مهره‌های رژیم، علت آلودگی هوا، مصرف مازوت در نیروگاهها و کارخانه‌های بزرگ است، عیسی کلانتری: «در حال حاضر ظرفیت پالایشگاهها از مازوت پر شده، مجبوریم سوخت مازوت استفاده کنیم».

مازوتی که رژیم تولید می‌کند تصفیه نشده است و ۷برابر میزان استاندارد، آلایندگی یعنی گوگرد و فسفر دارد. این در حالی است که استفاده از مازوت تصفیه شده به‌عنوان سوخت در بسیاری از کشورها و حتی کشتی‌ها در دریا ممنوع است.

اما رژیم این سوخت خطرناک را در نیروگاهها و صنایع بزرگ بکار می‌گیرد که باعث مرگ و میر و به خطر افتادن سلامت مردم شده است.

با این‌که آلودگی هوا مشکل جدیدی نیست اما رژیم کاری در این زمینه نکرده زیرا حاضر به پرداخت هزینه انتقال کارخانه‌های صنعتی به مناطق دیگر و نصب فیلتر و تصفیه مازوت یا جایگزینی آن با گاز نیست.

اما باید از گردانندگان این رژیم پرسید چطور وقتی یک تروریست لب تر می‌کند ۲۲میلیون دلار نقد به او تقدیم می‌کنید اما وقتی به جان سلامتی مردم می‌رسد می‌گویید پول نداریم.

آنها هزاران میلیارد تومان صرف نهادهایی می‌کنند که کارشان گسترش تروریسم و بنیادگرایی است، اما برای جان مردم اهمیتی قائل نیستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35b0d664-74bd-4f38-97a8-625fa98688f8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات