728 x 90

قیام سراسری - شماره ۷۲

سی و هفتمین روز قیام سراسری، اعتصاب گسترده دانشجویان، اعتصاب و تظاهرات در شهرهای مختلف

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری - شماره ۷۲

سی و هفتمین روز قیام سراسری، اعتصاب گسترده دانشجویان، اعتصاب و تظاهرات در شهرهای مختلف

روز شنبه ۳۰مهر در سی و هفتمین روز قیام سراسری، دانشجویان در نقاط مختلف کشور از جمله دانشگاههای تهران، شریف، علامه، هنر، ملی، علم و فرهنگ و دانشگاههای علوم پزشکی تبریز، دانشگاه پزشکی جندی شاپور اهواز، دانشگاه اردکان یزد، دانشگاه یاسوج، دانشگاه مهاجر اصفهان، دانشکده هنر و معماری یزد، دندانپزشکی اصفهان، دانشگاه مازندران، دانشگاه علوم پزشکی همدان، دانشگاه رازی کرمانشاه و... دست به اعتصاب و تظاهرات زدند. دانشجویان دانشگاه ملی شعار «این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت» و «وای به روزی که مسلح شویم» سر دادند. دانشجویان دانشگاه مازندران با شعار «آزادی زندانی سیاسی» به مقابله با نیروهای امنیتی و بسیجی برخاستند. دانشجویان شریف شعار می‌دادند «دانشجو داد بزن حقتو فریاد بزن». دانشجویان رازی شعار می‌دادند: «بسیجی بی‌ریشه ساندیس شرف نمی‌شه» و دانشجویان فنی تهران با حالت رژه شعار «توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد به مادرم بگویید دیگر دختر ندارد» سر دادند.

همزمان دانش‌آموزان و جوانان در برخی از مناطق تهران با شعار مرگ بر دیکتاتور دست به تظاهرات زدند و خودروها با زدن بوق با آنها همراهی کردند. جوانان مشهد در خیابان کوثر با شعار نترسید نترسید ما با همه هستیم تظاهرات کردند.

از صبح امروز سنندج، سقز، بانه، بوکان، مهاباد و مریوان و بسیاری از شهرهای دیگر شاهد اعتصاب گسترده بازار بود. بازار اصناف موبایل در خیابان جمهوری تهران و مغازه‌داران و کامیون‌داران مرودشت و رضوانشهر اصفهان و جاده ساوه نیز اعتصاب کردند. کارگران شکلات سازی آیدین تبریز اعتصاب کردند و در پاسخ مأموران حکومتی که قصد پایان دادن به اعتصابشان را داشتند شعار بی‌شرف بی‌شرف سر دادند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۰مهر۱۴۰۱ (۲۲ اکتبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/20160c3b-5587-4148-b0b8-7f96540207a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات