728 x 90

نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب و بررسی کاهش نفوذ رژیم ایران

نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب
نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب روز چهارشنبه ۱۵شهریور در نشست خود که در قاهره برگزار شد به بررسی کاهش نفوذ رژیم ایران در منطقه پرداختند.
نشنال امارات در گزارش خود پیرامون این نشست نوشت: «پایتخت مصر میزبان یکصد‌و‌شصتمین نشست وزرای خارجه شورای اتحادیه عرب بود که مراکش به‌عنوان رئیس این نشست، از مصر که ریاست جلسه قبلی را برعهده داشت، تحویل گرفت. در این نشست جنگ داخلی در سودان و هم‌چنین کاهش نفوذ رژیم ایران و ترکیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در نشست روز چهارشنبه وزرای خارجه کشورهای عربی در قاهره، مداخله رژیم ایران و ترکیه در امور کشورهای عربی در رأس دستور کار قرار گرفت».


نشنال امارات در ادامه گزارش خود پیرامون نشست وزرای خارجه کشورهای عرب اضافه کرد: «این کمیته به رهبری عربستان سعودی و با حضور امارات، بحرین و مصر تشکیل شد. در بیانیه‌یی بدون ارائه جزئیات بیشتر آمده است: طرح پیشنهادی در مورد چگونگی کاهش نفوذ رژیم ایران در امور عربی تهیه و به جلسه عمومی ارائه خواهد شد».
دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، زبیگنیو رائو، همتای لهستانی وی و فیلیپ لازیرینی، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی، در نشست روز چهارشنبه نیز حضور داشتند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/520d9e02-59c3-4f22-aba3-25ab71a2dfa6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات