728 x 90

سردرگمی و واماندگی رژیم در رویارویی با مشکلات جامعه از زبان خودشان

یحیی آل اسحاق عضو اتاق بازرگانی رژیم
یحیی آل اسحاق عضو اتاق بازرگانی رژیم

روزنامه حکومتی ایران با اشاره به صحبت‌های یحیی آل اسحاق عضو اتاق بازرگانی رژیم نوشت: در هر بخش و حوزه‌ای مدیران و سیاست‌گذاران اگر روحیه منفعل، واداده و افسرده داشته باشند نمی‌توانند برای فعالان آن بخش امیدواری ایجاد کنند.

متأسفانه در حال حاضر شاهد تقابل قوای مختلف بر سر تصمیم‌گیرهای اقتصادی هستیم. مجلس، دولت و قوه قضاییه در مورد بسیاری مسائل وحدت نظر ندارند...

توزیع کالاها در حال حاضر مهم‌ترین مشکل بازار است. هیچ کسی زیر بار بازار آشفته مرغ نمی‌رود چون متولی ندارد چون نتوانستیم برای تنظیم بازار تصمیم واحدی بگیریم.

در حوزه‌های مختلف و به‌ویژه در حوزه اقتصادی چالشهای بسیاری داریم. امکانات داریم اما در عمل گرفتار مشکلات هستیم. این مشکلات طبقات متوسط و پایین جامعه را در شرایط استیصال قرار داده است. ما هم مشکلات داخلی داریم هم مشکلات خارجی.

بر اساس برآوردها ۷۰درصد مشکلات به‌خاطر مسائل داخلی و ۳۰درصد به‌خاطر مسائل خارجی است. درگیرهای سیاسی باعث ناامیدی و بی‌اعتمادی مردم شده است. اختلافات عامل اصلی بی‌اعتمادی است. در حال حاضر از نظر تصمیم‌گیری برای حل مسائل خارجی در نقطه‌عطف قرار داریم.

تردید و تشکیک در توافق با چین دست ایران را برای انجام مذاکرات خالی می‌کند. ما شرایط بحرانی جنگ را مدیریت کردیم اما اکنون به‌خاطر انحصار طلبی عده‌یی که همه منابع را برای خود می‌خواهند، مردم را در تنگنا قرار داده‌ایم. مردم از نظر معیشت به تنگنا رسیده‌اند، مسأله کشور الآن معیشت مردم است پس نباید با اختلاف افکنی مانع مذاکرات شویم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/edfeaae8-708a-45e1-9c59-8e5e900bcccd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات