728 x 90

فراخوان آنگلا مرکل به اتحادیه اروپا: باید به تعهدات خود در قبال ترکیه عمل کنیم

صدراعظم آلمان و  نخست وزیر  ترکیه
صدراعظم آلمان و نخست وزیر ترکیه
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در نشست مطبوعاتی مشترک با بنعلی یلدریم، نخست‌وزیر ترکیه در آنکارا در مورد توافق بین ترکیه و اتحادیه اروپا درباره پناهجویان، گفت:” ترکیه اقدامات زیادی در قبال این توافق انجام داده است. اما اتحادیه اروپا هنوز به قدر کافی به وظایف خود عمل نکرده است. گارد ساحلی در سمت یونان به خوبی به کار ادامه داده و موجب کاهش شمار پناهجویان شده است. در مورد ادغام این افراد به جوامع گام های جدی برداشته شده است و بنابراین اتحادیه اروپا نیز باید حمایتهای مالی را لحاظ کند“.

وی افزود:
وضعیت 3 میلیون پناهجوی سوری در ترکیه را ارزیابی کردیم. ترکیه و اتحادیه اروپا باید توافق 18مارس 2016 را زنده نگهدارند. اقدامات لازم باید برای حل مسأله قبرس انجام شود. این موضوع از لحاظ ترکیه، یونان و تمامی اتحادیه اروپا بسیار حساس و مهم است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که طی سفر رسمی در آنکارا حضور دارد، در بازدید خود از مجلس ملی ترکیه توسط احمد آیدین، نایب رئیس مجلس کشور مورد استقبال قرار گرفت.

آیدین طی دیدار با مرکل گفت: سفر شما که متحد و مهم‌ترین شریک تجاری ما هستید، از لحاظ گسترش روابط ما با آلمان حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت:”امیدواریم که روابط ما در هر زمینه گسترش یابد. در این راستا اعضای گروه دوستی ترکیه–آلمان و اعضای کمیسیون امور داخلی در مجلس فدرال این کشور نیز در آینده نزدیک از ترکیه دیدار خواهند کرد“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a4b78fe2-58f6-409d-a370-77560a020719"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات