728 x 90

سردرگمی در رأس رژیم بر سر حذف ارز ۴۲۰۰تومانی

ارز ترجیحی منبعی برای چپاول مردم
ارز ترجیحی منبعی برای چپاول مردم

در ادامهٔ ضد و نقیض‌گویی در مورد حذف ارز ترجیحی آخوند رئیسی طی دیداری با عوامل رژیم در دانشگاهها با اشاره به نظرات موافق و مخالف در مورد حذف ارز ترجیحی گفت: ارز ۴۲۰۰تومانی «باید تا حصول اطمینان از این‌که مشکلی پیش نمی‌آبد، ادامه یابد و یا جبران آن را به مردم بپردازیم».

در حالی که روز چهارشنبه میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه رژیم اعلام کرد که نمی‌توان تاریخ مشخصی را برای حذف ارز ۴۲۰۰تومانی تعیین کرد، سازمان و بودجه رژیم اعلام کرد که دولت رئیسی ناچار به حذف تدریجی ارز ۴۲۰۰تومانی است.

 

به‌نوشته رسانه‌های حکومتی، در پی انتشار اظهارات عضو کمیسیون اقتصادی مبنی بر این‌که «مجلس اختیار مدیریت ارز ترجیحی را به دولت داده نه اجازه حذف آن را»، سازمان برنامه و بودجه با ارسال جوابیه‌ای اعلام داشته «که به‌دلیل مشکلات جدی توزیع ارز ۴۲۰۰تومانی «دولت ناچار به حذف تدریجی ارز ترجیحی است». ​

میرکاظمی نیز گفت: حجم ارز ۴۲۰۰تومانی به میزانی نیست که بتوان تا پایان سال از آن استفاده کرد.

رسانه حکومتی عصر ایران نوشت: پر واضح است که نفع چندانی از ارز ترجیحی به سفره مردم نرسیده است (خبرگزاری حکومتی انتخاب ۲۵فروردین).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a5a04aa9-015d-481d-865d-935351b2d164"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات