728 x 90

قیام ایران-شماره ۲۲۵

تظاهرات کارگران اعتصابی نیشکر هفت‌تپه با همراهی گسترده مردم شوش، خانواده‌ها و دانش‌آموزان اعتصاب کارگران فولاد اهواز با شعار اتحاد اتحاد

دبیرخانه شورای ملی مقاومت
دبیرخانه شورای ملی مقاومت

صبح روز شنبه ۲۶آبان (۱۷نوامبر) کارگران زحمتکش نیشکر هفت تپه در مقابل این مجتمع تجمع کرده و در صفوف فشرده به سمت فرمانداری حرکت کردند. جوانان و دانش آموزان و خانواده های کارگران به‌طور گسترده‌یی در این تظاهرات شرکت کردند. زنان در پیشاپیش تظاهرکنندگان نقش چشمگیری داشتند. این تظاهرات بزرگ در حالی صورت گرفت که یگانهای ویژه ضد شورش به منظور ارعاب کارگران این مجتمع را به اشغال خود در آورده و از اولین ساعات بامداد شنبه در   پاسگاه نیروی انتظامی هفت تپه  و فرمانداری و سطح شهر شوش مستقر شده بودند.

تظاهرکنندگان شعار می دادند:‌ کارگر هفته تپه ایم،گرسنه ایم ،گرسنه ایم؛ مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر؛ کارگر می‌میرد ،ذلت نمی‌پذرید؛ یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه؛ خیانت مسئولین اعلام باید گردد؛ حکومت دروغگو، نمی‌خواهیم، نمی‌خواهیم؛ دولت، مختلس، پیوندتان مبارک.

تظاهرکنندگان از جمله دانش آموزان دست نوشته هایی را حمل می کردند که بر روی آنها نوشته بود: ما بچه های هفت تپه ایم گرسنه ایم؛ بابا آب داد، بابا نان داد دیگه شعار ما نیست،‌ بابا جان داد، بابا جان داد؛ ما وعده دروغ نمی‌خواهیم، حقمان را می‌خواهیم.

کارگران در اعتراض به بیکاری، فقر و گرسنگی به طور نمادین سفره‌های خالی را در مقابل بازار و فرمانداری پهن کردند.

نمایندگان کارگران در سخنرانی‌های خود به برنامه‌های ضد کارگری رژیم و واگذاری این قطب اقتصادی کشور به باندهای غارتگر وابسته به جهانگیری، معاون اول روحانی، اعتراض کردند و بر لزوم ادامه اعتراض تا دستیابی به حقوقشان تأکید کردند.

همزمان کارگران زحمتکش فولاد اهواز که هفته گذشته در اعتراض به پرداخت نشدن چهار ماه حقوق و مزایای خود دست به اعتصاب زده بودند، بار دیگر در مقابل استانداری خوزستان در اهواز تجمع کردند و سپس به سمت فرمانداری راهپیمایی کردند. آنها که خواستار پرداخت حقوق معوقه، راه اندازی خطوط تولید و تضمین امنیت شغلی و پرداخت سنوات عقب افتاده هستند. شعار می دادند: فولاد، هفت تپه، اتحاد، اتحاد؛ نه تهدید نه زندان دیگر فایده ندارد؛ هیهات منا الذله؛ این همه بی‌عدالتی هرگز ندیده ملتی؛ نصر من الله و فتح قریب، مرگ بر این دولت مردم‌فریب؛ دشمن ما همین جاست، دروغ میگن [می‌گویند] آمریکاست.

خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، بر زنان پیشتازی که در تظاهرات پرشور روز شنبه کارگران نیشکر هفت تپه با شعار «کارگر می میرد ذلت نمی پذیرد» فریاد آزادی و حق‌خواهی سردادند، درود فرستاد و گفت: پیشتازی زنان در اعتصابات معلمان و کارگران ایران غرور آفرین است و شعله قیام و عدالتخواهی را فروزانتر می کند وی صدای کارگران اعتصابی شجاع هفت تپه و فولاد اهواز را صدای آزادیخواهی و عدالت طلبی مردم ایران خواند و همه جوانان را به حمایت از این کارگران پیشتاز فراخواند. وی از عموم ارگانهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر و سندیکاها و اتحادیه های کارگری در سراسر جهان خواست که به حمایت از کارگران اعتصابی در ایران مبادرت کنند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶آبان ۱۳۹۷ (۱۷نوامبر۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c80bd589-5624-44e0-a2b8-fede700b1752"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات