728 x 90

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا: بعد از برگشت رژیم به برجام، این توافق را تقویت و طولانی‌مدت‌تر می‌کنیم

ند پرایس
ند پرایس

ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی سه‌شنبه ۵اسفند در مورد گزارش آژانس اتمی گفت: آژانس گزارش جدیدش را حول ایران داده است. ما از تلاشهای مدیرکل آژانس حمایت کامل می‌کنیم تا اجرای کامل راستی‌آزمایی آژانس اتمی در ایران را تضمین کند. ما ایمان و اعتماد کامل به مدیرکل و به‌طور عام به آژانس داریم. رژیم ایران به گامهایی که فراتر از محدودیتهای برجام بوده ادامه می‌دهد. رژیم ایران هم‌چنین اخیراً گامهایی برداشته تا همکاری با آژانس را کاهش بدهد از جمله در رابطه با پروتکل الحاقی.

ما بر نگرانی خودمان از این‌که رژیم ایران در جهت اشتباهی حرکت می‌کند تأکید کرده‌ایم. ایران از محدویتهای اتمیش دارد فاصله می‌گیرد.

آژانس اتمی به تحقیق شماری از موضوعات حل ناشده ادامه می‌دهد که به مواد اتمی بالقوه اعلام نشده در ایران مربوط بوده است.

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در مورد نقض تعهدات برجام توسط رژیم افزود: اگر رژیم ایران متابعت کامل خودش از برجام را از سر بگیرد آمریکا هم آماده است همین کار را بکند. این گامی لازم اما کافی نیست. زیرا ما می‌خواهیم از این نقطه این توافق را تقویت و طولانی‌مدت‌تر کنیم. ما می‌خواهیم توافق های بعدی را مذاکره کنیم و به زمینه‌های دیگر هم شامل فعالیت‌های بدخواهانه و برنامه موشکی آن بپردازیم.

ند پرایس در مورد فشار جمهوریخواهان به دولت بایدن در مورد تن ندادن به خواستهای مکرر رژیم ایران برای لغو تحریم‌ها گفت: مشورت‌ها با اعضای کنگره ادامه دارد ما می‌خواهیم مطمئن شویم که وقتی آن حمایت را داریم چه از جانب متحدانمان و هم از جانب اعضای کلیدی کنگره، دستاورد ما ماکزیمم مشروعیت و چشم‌اندازی از موفقیت را خواهد داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f68161d-6f88-4248-8934-fcdf0c2475a7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات