728 x 90

سخنگوی اتحادیه اروپا: اسدالله اسدی هم‌اکنون در لیست تروریستی اتحادیهٔ اروپا قرار دارد

پتر استانو سخنگوی اتحادیه اروپا
پتر استانو سخنگوی اتحادیه اروپا

پتر استانو، سخنگوی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از محکوم شدن اسدالله اسدی به ۲۰سال زندان در دادگاه بلژیک گفت: «اقداماتی که این شخص مرتکب شد کاملاً غیرقابل قبول است. این یک واقعیت است. فرد مورد نظر هم‌اکنون در لیست تروریستی اتحادیهٔ اروپا قرار دارد».

خبرگزاری رویترز در مورد حکم دیپلمات تروریست رژیم نوشت: دادگاه بلژیک رأی داد اسدی دیپلمات رژیم ایران در توطئه بمب‌گذاری سال۲۰۱۸ توسط رژیم ایران حمایت شده است. دیپلمات رژیم ایران در بلژیک به‌خاطر تروریزم به ۲۰سال زندان محکوم شد. این اشد مجازات می‌باشد. این اولین بار است که یک مقام رژیم ایران در اتحادیهٔ اروپا به‌۲۰سال زندان محکوم می‌شود.

خبرگزاری رویترز در گزارشی از دادگاه آنتورپ نوشت: شواهد متعددی دال بر شرکت بالاترین سران رژیم در اقدام تروریستی ویلپنت وجود دارد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: روز پنجشنبه دیپلمات رژیم ایران پس از مجرم شناخته‌شدن در دادگاهی در بلژیک به‌خاطر طراحی یک توطئه بمب‌گذاری مورد حمایت رژیم ایران علیه مخالفان ایرانی در فرانسه به ۲۰سال زندان محکوم شد. اسدالله اسدی به‌جرم این‌که مغز متفکر در پشت توطئه سال۲۰۱۸ بود محکوم شد.

آسوشیتدپرس نوشت: دادگاه بلژیک یک مقام رژیم ایران را به جرم سازماندهی یک بمب‌گذاری خنثی شده علیه یک گروه مخالف ایرانی تبعیدی در فرانسه به ۲۰سال زندان محکوم کرد.

مریم رجوی با استقبال از این حکم و با اشاره به این‌که زمان اقدام اتحادیهٔ اروپا فرا رسیده است، از کشورهای این اتحادیهٔ خواست تا با توجه به‌این حکم سفرای خود را از تهران فرا بخوانند.

سایت مونت کارلو: مریم رجوی به‌ خبرگزاری فرانسه گفت: «این محاکمه تاریخی است چرا که ”تمامیت رژیم در مظان اتهام است. اگر آنها در توطئه خود موفق می‌شدند، یک فاجعه به بار می‌آمد چرا که هزاران نفر در ویلپنت در میتینگ شرکت داشتند».

تلویزیون فاکس نیوز گفت: دادگاه بلژیک دیپلمات رژیم ایران را به‌خاطر یک توطئه بمب‌گذاری محکوم کرد. دیپلمات رژیم ایران در وین بود که با اطلاعات رژیم ایران کار می‌کرد و در لحظه ارتکاب جرم دستگیر شد.

اسدالله اسدی بمبی را در سال۲۰۱۸ توسط یک هواپیمای تجاری از تهران به‌وین منتقل کرد که در یک بسته دیپلماتیک مخفی شده بود و نمی‌توانستند آن‌را بازرسی کنند.

اسدالله اسدی بمب را به‌یک سلول خفته در بلژیک تحویل داده که خود را به‌عنوان پناهنده در بلژیک برای انجام این حمله جازده بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/67887089-31fc-42c6-9cee-450180ff156a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات