728 x 90

سخن روز چهارشنبه ۱۷بهمن - سخت‌تر از جنگ ۸ساله!

روز ۱۶بهمن ۹۷ زنگنه، وزیر نفت آخوندها، طی اعترافاتی تکان‌دهنده به گوشه‌ای از وضعیت فاجعه‌بار اقتصادی اشاره کرد و گفت: «تحریم‌ها سخت‌تر از شرایط ۸سال جنگ با عراق است. حتی عراق هم حاضر نیست کمترین کمکی بکند. ماهی بیش از ۲۰۰میلیون دلار گاز به عراق صادر می‌کنیم، پولش را نمی‌دهند. ۲میلیارد دلار طلبکاریم نمی‌دهند».

«از اروپا، هیچ کشوری حتی پاسخ تماس ما را هم نمی‌دهد».

«من با چینی‌ها و روس‌ها حاضر به همکاری بودم اما طرف مقابل هم باید بپذیرد».

زنگنه گفت: «برای توسعه فاز ۱۱ با چینی‌ها مکاتبه کردیم، پاسخ ندادند.

درباره گاز به پاکستان، حتی یک متر خط لوله هم نکشیدند».

 

پیش‌تر زمانی‌نیا، معاون زنگنه، گفته بود: «چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و بقیه کشورهایی که معافیت آمریکایی گرفته‌اند هم حاضر نیستند یک بشکه بیشتر از معافیتی که گرفته‌اند نفت خریداری کنند».

 

کارشناس حکومتی صادق‌ الحسینی گفت:

«باید به سمت جراحی بزرگ برویم. اگر سال آینده مشکلات سال ۹۶ تکرار شد دیگر برقراری بسته حمایتی ارزش نخواهد داشت».

اعترافهای وزیر نفت رژیم که درست رودرروی خط موسوم به «امیددرمانی» روحانی قرار دارد، بیانگر یک واقعیت است و آن این‌که اقتصاد وابسته به نفت و «واردات‌محور» با بسته‌شدن شریانهای نفتی و پولی رژیم،‌ دارد به سمت خفگی می‌رود.

در چنین شرایطی، رژیم چه کوتاه بیاید و تن به تسلیم و مذاکره بدهد و چه به سمت انقباض و رویارویی با جامعه جهانی به پیش برود، در انتهای هر دو مسیر، با ارتش آزادی و مردم روبه‌رو خواهد شد!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/caf4da27-6de7-4f40-9388-e1f3bd9594f1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات