728 x 90

سالگرد عملیات فروغ جاویدان، کابوس نظام آخوندی

عملیات کبیر فروغ جاویدان
عملیات کبیر فروغ جاویدان

در سی‌امین سالگرد عملیات کبیر فروغ جاویدان رسانه‌های حکومتی کابوس نظام آخوندی را از این عملیات و ضرباتی که به نیروهایشان وارد آمد باز می‌کنند. آنها از جمله می‌گویند:

مجاهدین معتقد بودند که نیروهای نظامی و سیاسی نظام در ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارند و می‌خواستند ظرف سه روز به تهران برسند.

در جمعه بازار ولایت خامنه‌ای هم نمایندگان او با نگرانی می‌گویند: امروز نیز مجاهدین فکر می‌کنند نظام هم‌چون سال ۶۷ در حالت ضعف و آسیب پذیری است.

 

خبرگزاری حکومتی ایسنا ۵مرداد ۱۳۹۷

پنجم مردادماه سالروز عملیات مرصاد علیه متجاوزان مجاهدین خلق است.

آنها نام عملیات خود را فروغ جاویدان گذاشته بودند.

رهبران این گروه معتقد بودند نیروهای نظامی و سیاسی ایران در این مقطع سیاسی در ضعیفترین حالت خود قرار دارند و به همین خاطر حاضر به پذیرش قطعنامه شده‌اند و همچنین در چند جبهه با عراقیها درگیرند و مردم شهرها و روستاها هم از جمهوری اسلامی ناراضی اند. بر مبنای همین ادعا آنها به این تصمیم رسیدند که می‌توانند ظرف سه روز از جبهه‌ای به عرض یک جاده از پادگان اشرف در عراق به تهران برسند. این گروه که تعدادشان به ۵۰۰۰نفر می‌رسید بعد ازظهر سوم مرداد عملیات خود را با هجوم زمینی از مرزهای غربی آغاز کرد.

در همان روز اول، هجوم اولین ستون آنها به شهر کرند وارد شد و سپس بلافاصله به طرف اسلام‌آباد غرب حرکت کرد و بعد از آن به سمت کرمانشاه به پیشروی خود ادامه داد.

همزمان با آغاز تحرکات منافقین جلسه‌ای در کرمانشاه مقر اصلی فرماندهی عملیات مرصاد با حضور صیاد شیرازی تشکیل شد. تنگه چارزبر در ۳۴کیلومتری شهر کرمانشاه و منطقه استراتژیک از نظر طراحی عملیات انتخاب شد.

در این عملیات نیروهایی از لشکر ۸۱زرهی کرمانشاه، تیپ مستقل ۴۵تکاور نیروی زمینی ارتش، یکانهای توپخانه، نیروی هوایی ارتش و با حضور قدرتمند هوانیروز و به همراهی یکانهایی از لشکر ۲۷محمد رسول‌الله سپاه پاسداران و هم‌چنین سه گردان از تیپ نبی اکرم و تیپ مسلم و یک گردان از ایلام با رمز علی ابن ابیطالب به فرماندهی شهید صیاد شیرازی حضور داشتند.

در این عملیات خلبانان نیروی هوایی ارتش با روزانه ۳۰سورتی پرواز بر فراز مواضع دشمن حدود ۳۶۰هزار پوند بمب بر سر منافقین ریختند و و حملات هوایی ایران به‌شدت ادامه پیدا یافت.

اعترافات دستگیر ‌شدگان و شناسایی عکسهای برخی اجساد نشان می‌داد که ۱۶نفر از اعضای مرکزی سازمان مجاهدین در این عملیات کشته شدند.

 

وحشت امام جمعه‌های خامنه‌ای از فروغ جاویدان

آخوند بوشهری امام جمعه خامنه‌ای در قم: (مجاهدین) خواب فتح تهران را دیده بودند.

آخوند آل هاشم امام جمعه رژیم در تبریز: نیروهای مسلح در عملیات مرصاد مانع از ورود (مجاهدین) به تهران شدند.

آخوند حسینی امام جمعه خامنه‌ای در بندر دیر: امروز نیز(مجاهدین) فکر می‌کنند نظام ایران هم‌چون سال ۶۷در حالت ضعف و آسیب پذیری است.

امام جمعه رژیم در ایلام آخوند لطفی: (مجاهدین) با شعار امروز مهران فردا تهران، شهرهای مرزی مهران و قصر شیرین و سرپل‌ذهاب را تصرف کردند.

آخوند عابدینی امام جمعه رژیم در قزوین: (مجاهدین) تصور می‌کردند می‌توانند وارد تهران شده و قدرت را در دست بگیرند.

 

محسن رضایی سرکرده پیشین سپاه پاسداران ارتجاع: خوب است ترامپ و جان بولتون عملیات مرصاد را مرور کنند

 

به نوشته باشگاه خبرنگاران سپاه پاسداران، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که در دوران جنگ ضدمیهنی سرکردگی سپاه پاسداران ارتجاع و به‌قول خودش فرستادن سربازان یکبار مصرف به جبهه را برعهده داشت، در آستانه سالروز عملیات فروغ جاویدان با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود، ضمن روایت چگونگی روند این عملیات، نوشت: خوب است ترامپ و جان بولتون عملیات مرصاد و سرنوشت صدام را مرور کنند و در محاسبات خود در نظر بگیرند....

پاسدار مزبور در نوشته خود ناخواسته اذعان کرده است که مشوق زهر خوردن خمینی از ترس حمله مجاهدین بوده و یک‌ماه قبل از آتش‌بس تحمیلی در جنگ ضدمیهنی به خمینی نوشته است مجاهدین قصد ورود به کشور را دارند.

سالگرد فروغ جاویدان و کابوس سرنگونی در تلویزیون حکومتی

ارتش مجاهدین خلق از محور سرپل‌ذهاب به‌راحتی جلو می آمدند و همان شب توانستند شهر اسلام‌آباد را تصرف کنند

 

تلویزیون حکومتی ۵مرداد ۱۳۹۷:

خرداد ۱۳۶۳ و در بحبوحه جنگ خبری شوکه کنند‌ه منتشر شد، سازمان مجاهدین خلق اعضایش را در عراق مستقر کرد اعلام جنگ سازمان مجاهدین خلق وارد مرحله تازه‌یی شده بود.

 

سازمان در تدارک تشکیل ارتشی برای حملات گسترده بود؛ ارتش آزادی‌بخش ملی ایران

[تلویزیون حکومتی: حمله نیروهای ارتش سازمان مجاهدین خلق به مواضع ایران تحت عنوان عملیات آفتاب و چلچراغ]

مسعود رجوی: عملیات بزرگ فروغ جاویدان

ارتش مجاهدین خلق از محور سرپل‌ذهاب وارد خاک ایران شدند و در ساعتهای اول حمله به‌راحتی جلو می آمدند در نهایت آنها توانستند تا همان شب شهر اسلام‌آباد را تصرف کنند

۵مرداد ۱۳۶۷ آغاز عملیات مرصاد با رمز یا علی: عملیات مرصاد برای مقابله با ارتش مجاهدین خلق آغاز شد ارتش مجاهدین که تا تنگه چهارزبر در ۳۵کیلومتری کرمانشاه پیشروی کرد با رسیدن آنها به این منطقه درگیری سختی آغاز شد.

 

آخوند موحدی کرمانی امام جمعه خامنه‌ای ضمن یادآوری ترس و لرز سرنگونی نظام در عملیات کبیر فروغ جاویدان گفت مجاهدین می‌خواستند بیایند و حکومت اسلامی را ساقط کنند.

 

سخنان آخوند روحانی در سالگرد عملیات فروغ جاویدان

شیخ حسن روحانی، رئیس‌جمهور ورشکسته ولایت فقیه، در جلسه کابینه لرزان و پریشانش، اوضاع کنونی حاکمیت آخوندی را با مقطع تحمیل زهر آتش‌بس به رژیم و تن‌دادن ناگزیر خمینی به قطعنامه ۵۹۸ پس از عملیات بزرگ چلچراغ مقایسه کرد و با اشاره به موج ابراز وحشتها از خطر قیام و عزم مجاهدین برای براندازی، گفت: من فکر می‌کنم عملیات مرصاد یک درس هست برای آنهایی که امروز ممکن است در سرشان فکری نسبت (به نظام) داشته باشند!

آخوند روحانی:

مرصاد آخرین عملیات است و بسیار اهمیت داره ما ۲۷تیر ۶۷ قطعنامه ۵۹۸ رو قبول کردیم این قطعنامه رو قبلاً عراق قبول کرده بود خوب ما یک تردیدهایی داشتیم بپذیریم، نپذیریم در ۲۷تیر قبول کردیم، خوب وقتی دو طرف جنگ یک طرف قطعنامه رو قبول کرده طرف بعدی هم قبول می‌کنه معنی‌اش اینه که جنگ دیگه تمام شده، یک قطعنامه الزامی سازمان ملل دو طرف قبول کردن ....) من فکر می‌کنم عملیات مرصاد پایان جنگ یک درس دیگری هست برای آنهایی که امروز ممکنه در کله‌شان در سرشان فکری احتمالاً نسبت به تجاوز باشه

 

رئیس‌جمهور ارتجاع، لرزه سرنگونی بر تمامیت رژیم ولایت فقیه همزمان با پیشروی ارتش آزادیبخش ملی ایران تا دروازه‌های کرمانشاه را یادآوری کرد و ضمن بازگو کردن لحظاتی از ترس و سرگیجه خودش به‌عنوان معاون رفسنجانی، افزود:‌

و من اینجا باید یاد کنم از مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که موقع عملیات مرصاد ایشون در کرمانشاه بود و روزی که عملیات صورت گرفته بود و غروب رسیده بود دوستانی آنجا بمن گفتن که شما به آقای هاشمی بگید که شب در کرمانشاه نماند دیگه ایشون بیاد تهران، دیر شده بود شب آخر شب بود ما جلسه مون تمام شده بود حدود ساعت ۱۰۳۰یا ۱۱۰۰بود من زنگ زدم ایشون تازه خوابیده بود به هر حال گفتم بیدارش کنید. گوشی برداشت و گفتم آقای هاشمی شما می‌دانید که عراقیها و منافقین کجا هستند گفت آره من می‌دانم کجا هستند، نزدیک کرمانشاه هستند، گفتم که شما فکر نمی‌کنید که مثلاً جا به جا بشید به یک شهر گفت حتماً من باید اینجا بمانم.

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3e85569f-285e-45a3-8fd2-bec12723a639"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات