728 x 90

در گرامیداشت سالگرد فروغ جاویدان:

قلب فروغ پرتپش، هم‌چنان می‌طپد - سخنرانی خواهر مجاهد زهره اخیانی

-

خواهر مجاهد زهره اخیانی
خواهر مجاهد زهره اخیانی
سخنرانی زهره اخیانی، مسئول اول وقت سازمان مجاهدین در مردادماه سال ۱۳۹۱:
۲۴سال پیش درست از همین جا و از همین خیابان در چنین روزهایی هزاران رزم آور ارتش آزادیبخش ملی ایران سرشار از عشق به آزادی با اشک و لبخند با عزیزترین عزیزان خود برادر مسعود و خواهر مریم وداع کردند و رهسپار ایفای رسالت تاریخی خود و رقم زدن نبرد سرنوشت شدند. این چنین بود که ارتش آزادیبخش با قیام به وظیفه تاریخی خود و با فدای بیکران این را به ثبت داد که جنگ اصلی بین مردم ایران و رژیم ولایت‌فقیه است و هیچ جنگی غیر از این اصالت ندارد.
عملیات فروغ جاویدان بیمه نامه راه‌حل انقلابی شد، از همهٴ راه‌حلهای ارتجاعی و استعماری پیشی گرفت و مانع از تثبیت رژیم ولایت‌فقیه گردید و در ابعادی کلان از تاریخ ملت ایران خون ذخیره کرد.

ارتش آزادیبخش که پیش از آن توانسته بود تنور جنگ ضدمیهنی خمینی را گل بگیرد، با عملیات فروغ جاویدان ماهیت ملی و آرمانی خود را بارز نمود و نشان داد نه تنها زائده جنگ رژیم با عراق نیست بلکه بازوی استوار خلق قهرمان ایران برای سرنگونی رژیم و تحقق صلح و آزادی است.
در آنزمان برادر مسعود گفت: «در حساسترین لحظه که می‌خواستند بر علیه ما توطئه کنند و از صلحی که خود ما بیشترین کار را برای تحقق آن انجام داده بودیم طناب دار برای خودمان بسازند ما با این عملیات و با این پرش و خیز انقلابی و البته با پرداخت بهایش، نه تنها ابتکارعمل را به دست گرفتیم و تمام توطئه‌های دشمن و ایادی داخلی و بین‌المللی‌اش را باطل کردیم بلکه با زلزله‌ای که سرتاپای رژیم در آن فرو رفت و با تکان بزرگ اجتماعی و حمایت عظیم مردمی که نثار شد، خیلی راهها را بر دشمن سد کردیم. بعد از آتش‌بس ما می‌باید وارد آزمایش بزرگی می‌شدیم، نخستین پاسخ ما عملیات بزرگ فروغ جاویدان با هزار و چند صد جاودانه‌فروغ بود.
مجاهدینی که می‌باید در این بزنگاه و در این سرفصل اصالت، حقانیت و اعتبار مقاومت مردم ایران را اثبات می‌کردند والا مسیر دیگری پیموده می‌شد.
این‌چنین بود که سنت و فروغ مقاومت و آن اصیلترین و اساسی‌ترین جنگ، یعنی جنگ بین مردم ایران و رژیم ضدبشری خمینی بادوام و پرقوام باقیماند والا چنین تضمین و بیمه نامه‌یی نداشتیم.

امروز 24سال از آن بزنگاه تاریخی می‌گذرد ولی خورشید کبیر حماسه میهنی و عقیدتی فروغ جاویدان هم‌چنان پرتو افشانی می‌کند و راه استراتژیک خلق و میهن را روشن می‌سازد، قلب فروغ پرتپش هم‌چنان می‌طپد و خون خیزش و انقلاب را در رگهای پیکره عظیم مقاومت از اشرف تا لیبرتی تا قیام آفرینان میهن و ایستادگان در زندانهای رژیم، تا اشرف‌نشانان در چهارگوشهٴ جهان به جریان می‌اندازند. آری سرچشمه زوال ناپذیری که فروغ جاویدان از آن جوشید و خروشید، هم‌چنان سرشار و جاری و نوید بخش سرنگونی محتوم دشمن است، از این‌روست که هرساله رژیم دجالان در سالگرد حماسه کبیر فروغ جاویدان به شکرانهٴ سرنگون نشدنش جشن می‌گیرد و شادمانی می‌کند و هر سال بلااستثناء هرسال، به این واقعیت اعتراف صریح می‌کند که فروغ جاویدان لرزهٴ مرگ بر سرتاپای رژیمش افکند.
ارتش آزادیبخش در انجام رسالت بزرگ تاریخی خود بی‌محابا به قلب سپاه دشمن زد، گردانها و لشگرهایش را یکی پس از دیگری از هم درید و تا 170 کیلومتری عمق خاک میهن پیش تاخت و بیش از 55هزار نفر از دشمن تلفات گرفت و البته در مقابل یک‌هزار و سیصد و چهار جاودانه‌فروغ از رشیدترین سرداران و قهرمانان خود را در جریان حماسی‌ترین نبرد و خیره کننده‌ترین رزم تاریخ مقاومت ایران فدیه آزادی مردم خویش کرد.
رهبر عقیدتی مجاهدین برادر مسعود قبل از رفتن به‌عملیات گفت: ”نتیجه عملیات را تا آنجا که به ارتش آزادیبخش ملی ایران و به مجاهدین خلق ایران ارتباط دارد هر چه که باشد، پیشاپیش به تک‌تک شما و به خلق قهرمان ایران تبریک می‌گویم“.

آری فروغ جاویدان تضمین آیندهٴ انقلاب و مقاومت ایران شد، اگر آن‌روز مجاهدین آن آزمایش درخشان را با بهای سنگین نداده بودند. مطمئناً نمی‌توانستند مراحل بعدی را این‌چنین طی طریق کنند و سرفراز و پیروزمند از آن بیرون بیایند. پس بر آن اندیشهٴ ژرف و ارادهٴ بن‌بست شکن خالق و فرمانده فروغ جاویدان و به جاودانه فروغهایی که با جوشش خون پاکشان اکنون در این نقطه از افتخار و پایداری و سرفرازی ایستاده ا یم هزاران بار درود.
جوشش همان خونها در حماسه‌های فروغ ایران در 6 و 7مرداد88 و فروغ اشرف در 19فروردین 90 و اکنون در رزم و پایداری مجاهدین در اشرف و در لیبرتی دوباره جلوه‌گر می‌شود و راه باز می‌کند. بر تارک همه درسها و افتخارات فروغ جاویدان این است که نسلی به ضرورت دوران و دق الباب تقدیر بی‌محابا و بدون درنگ و خارج از هر حسابگری مصلحت اندیشانه پاسخ داد. این آن چیزی بود که ما از پیشوای تاریخی‌مان سیدالشهدا حسین علیه‌السلام آموخته بودیم و به این دلیل هیچ توطئه، هیچ حمله، هیچ هجوم سیاسی یا نظامی و هیچ فشاری نه تنها ما را از پای در نمی‌آورد بلکه قویترمان ساخته و می‌سازد. آری ما شکست ناپذیریم زیرا قیمت را بی‌حد و حصر پرداخته و باز هم هرجا که لازم باشد خواهیم پرداخت

ما همان نسلی هستیم که در بزنگاه تاریخی فروغ جاویدان در یک حرکت تاریخی هزار و سیصد و چهار سردار از مسلم تا رحیم از مهین تا سارا، از سعید تا علی، و صنم و بهرام و بقیه را نثار کرد ولی تسلیم نشد و هرگز نخواهد شد و امروز ما بسا منسجم‌تر با صفوفی مستحکمتر و با ایمانی و با عزمی صد برابر در پرتو انقلاب مریم رهایی یک صدا با هم شعارمان همان شعار رستگاری میهن و مردم ایران است.

مرگ بر اصل ولایت‌فقیه، زنده باد ارتش آزادیبخش ملی ایران.
شهر اشرف ـ مرداد ۱۳۹۱
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fba3d5d4-9c65-4d8d-9106-407edc988b0b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات