728 x 90

فلسفه روضه سراسری مرصاد در میان بحران سرنگونی

فروغ جاویدان
فروغ جاویدان
  • نیروهای (مجاهدین) متشکل از ۱۰لشکر رزمی، شامل ۳۵تیپ زرهی و پشتیبانی در این عملیات... شرکت کردند. (نمایش جمعه تهران -۵مرداد ۹۷)
  • در این عملیات نیروهایی از لشکر ۸۱زرهی کرمانشاه، تیپ مستقل ۴۵تکاور نیروی زمینی ارتش، یکانهای توپخانه، نیروی هوایی ارتش و... هوانیروز و به همراهی یکانهایی از لشکر ۲۷محمد رسول‌الله سپاه پاسداران و... سه گردان از تیپ نبی اکرم و تیپ مسلم و یک گردان از ایلام... به فرماندهی صیاد شیرازی حضور داشتند.» (ایسنا ۵مرداد ۹۷)
  • فرمانده هوانیروز آخوندها قربانی: هوانیروز ۴۲۵ساعت پرواز ۴۸۳سورتی پرواز و ۳۳۸۰نفر عملیات هلی برد و تخلیه مجروح انجام می‌دهد.(نمایش جمعه تهران – ۵مرداد ۹۷)
  • روزانه ۳۰سورتی پرواز بر فراز مواضع (مجاهدین» (ایسنا)
  • حدود ۳۶۰هزار پوند بمب بر سر (مجاهدین) ریختند(ایسنا)

 

از تقریباً دو هفته پیش به این سو تبلیغات رژیم پیرامون عملیات فروغ جاویدان (همان مرصاد رژیم) شروع شده و در روزهای اخیر به اوج خودش رسیده. تا لحظه تنظیم این متن، تمامی رسانه‌های حکومتی اعم از صوتی، تصویری، کاغذی و مجازی روزانه بخش مهمی از حجم مطالب خود را به آن عملیات و داستان‌سرایی پیرامون آن اختصاص داده‌اند و این روند هم‌چنان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان(رژیم) ۵مرداد ۹۷« منافقان پس از عبور شهرهای قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، کرند و اسلام‌آباد غرب به سمت کرمانشاه پیشروی کردند».

تلویزیون شبکه یک(رژیم) ۴مرداد ۹۷: «آمده بودند... ایران را تسخیر کنند... فردا سالروز عملیات غرور انگیز مرصاد است».

خبرگزاری ایسنا(رژیم) ۵مرداد ۹۷:« سازمان مجاهدین خلق به مرزهای غربی کشور حمله کردند و و نام عملیات خود را فروغ جاویدان گذاشتند».

موحدی کرمانی نماز جمعه تهران: ‌ منافقین... فکر کردند می‌توانند ایران بیایند و ایران را تصرف کنند و حکومت اسلامی را ساقط کنند

روز جمعه ۵مرداد ۹۷نیز در اوج این نمایش‌ها، تمامی امام جمعه‌های خامنه‌ای بدون استثناء در بخش مهمی از خطبه‌های نمایش جمعه خود به‌عملیات فروغ جاویدان پرداختند.

گذشته از تمامی دروغ و دغل‌های آخوندی برای روحیه دادن به مزدوران روحیه‌باخته‌اش، اما حرف اصلی یک کلام بیشتر نبود: مردم مواظب باشید فرزندانتان مجاهد نشوند! همین و بس!

محسن محمودی امام جمعه ورامین این عبارت را ساده‌تر از بقیه گفت: «البته این افراد هرگز به هدف خود نرسیده‌اند، اما توصیه می‌کنم، فرزندان و جوانان خود را با نماز جمعه مانوس کنید، تا در برابر بسیاری از خطرات بیمه شوند».

 

اینهمه قدرت‌نمایی پوشالی برای چیست؟

جواب این سؤال را می‌توان در صحبتهای پاسدار جعفری سرکرده سپاه پاسداران یافت که در جمع برخی دانشجویان بسیجی مأمور به سرکوب دانشگاهها در روز ۵مرداد ۹۷صحبت می‌کرد و تلاش داشت به آنها برای مقابله با وضعیت جدید و انزوای ناشی از سیاستهای رژیم متبوعش روحیه بدهد. وی گفت:

« نابسامانیها و نارضایتی‌هایی که از زمستان گذشته در کشور آغاز شده بسیاری را در جمع مسئولان و بسیجیها تحت تاثیر قرار داده و آنان را از ادامه راه ناامید ساخته است».

 

مگر وضعیت فعلی چه ایرادی دارد؟ 

واقعیت این است که وضعیتی که رژیم در آن به‌سر می‌برد، بسیار خطرناک و منحصربه‌فرد است، آن‌قدر بحرانی که این را حتی از زبان خودی‌های رژیم هم می‌توان شنید!

جنتی: متأسفانه روزبه‌روز مشکلات اقتصادی شدت می‌یابد

زیبا کلام: کمر اقتصاد ایران می شکند

فرمانده سپاه: نابسامانیهای کشور بسیاری از مسئولان و جوانان بسیجی را ناامید کرده است

اوج‌گیری تحریم‌ها که هنوز رسماًً شروع نشده! عامل دیگری است که روحیه آخوندها و پاسدارانشان را به‌شدت پایین آورد:

در آخرین و جدیدترین خبرگزاری بلومبرگ روز ۵مرداد ۹۷اعلام کرد: « کمپانی خودرو سازی فرانسوی آخرین کمپانی اروپایی است که از ایران خارج می‌شود.

با اینهم این لیست را در همین زمینه تحریم‌ها می‌توان تا چند صفحه دیگر ادامه داد.

 

همه جا قیام بر ضد آخوندهای حاکم بر ایران 

از سوی دیگر لیست قیامهای شهری این روزها لحظه به لحظه طولانی‌تر می‌گردد.

امروز تنها اعتصاب سراسری رانندگان کامیون نیست که رگ عصبی رژیم را فشار می‌دهد، اعتصاب کارگران راه‌آهن هم اینک چند روزی است به اعتصاب رانندگان کامیون اضافه شده و بسیاری دستمزدبگیران دیگر نیز در کنار رانندگان کامیون، اعتصاب‌های خود را راه‌انداخته‌اند.

اعتراض به فاشیسم آخوندی این روزها از مرز‌های ایران نیز فراتر رفته و به شهرهای عراق نیز کشیده شده است. روز پنجشنبه ۵مرداد تظاهرات مردم عراق مجدداً اوج گرفت و در بصره به تصرف چاه‌های نفت حومه بصره نیز کشیده شد! این در حالی است که ترجیع بند شعار تظاهر کنندگان، اخراج رژیم و مزدوران پیشانی سیاهش از عراق است، مزدورانی مانند مالکی و هادی عامری و جعفری و عصائب و کتائب و نجبا؟!...

همزمان با این تظاهرات، مردم افغانستان نیز در اعتراض به سیاستهای ضدبشری رژیم آخوندی علیه شهروندان افغانستان و سیاستهای مداخله‌جویانه رژیم به تظاهرات پرداختند. به‌گفته خبرگزاریها « اعضای گروهی به نام «حرکت مردمی صلح خواهان» در افغانستان که رژیم ایران را به دامن زدن به جنگ در این کشور متهم می‌کنند، پس از سه روز تحصن در برابر سفارت ایران در کابل، روز جمعه ۵مرداد با ارائه نامه‌یی به این سفارت خواستار تغییر سیاست تهران در قبال افغانستان شدند.».

این میزان نفرت اجتماعی و جهانی بر ضدحکومتی که روزی ادعا می‌کرد عمق استراتژیکش، قلب مستضعفان جهان است!؟ خود به تنهایی می‌تواند عامل بسیار ترسناکی باشد برای رژیمی که هر آن در معرض تهدید و حمله و هجوم مردم به جان آمده خودش و ملل آسیب‌دیده منطقه از سیاستهای ضدبشری‌اش هستند.

این میزان تنفر ملی و بین‌المللی، زمینه مناسبی برای هر حمله‌ و هجومی فراهم می‌کند!

 

میزان کارآیی تبلیغات و رجزخوانی‌های آخوندی؟ 

با توجه به چنین فضایی است که این روزها آخوندها برای مقابله با نیرویی که آن را تهدید اصلی بقای حاکمیت خود می‌بینند و به کرات به آن اعتراف کرده‌اند به روضه‌های مرصاد چنگ زده‌اند. هدف این است که به نیروهایشان هشدار بدهند وقتی که در نقطه سرکشیدن جام‌زهر آتش که شرایطمان به کلی با اکنون متفاوت بود مجاهدین توانستند چنین لرزه سرنگونی را بر پیکر نظام مستولی کنند؛ هوشیار باشید که اکنون وضعیت برای ما به‌غایت بحرانی‌تر و در نقطه ضعیف تری هستیم و اگر غفلت کنیم سقوط نظاممان حتمی است.

مهرهها و رسانه‌های رژیم در خلال روضه‌های مرصاد با فرهنگ آخوندی به تفاوت شرایط امروز با زمانی که خمینی زهر آتش‌بس را سر کشید اشاره می‌کنند. برخی از این اعترافها را می‌توان این طور خلاصه کرد:

در زمان عملیات فروغ جاویدان تنها و تنها مجاهدین و هم‌پیمانانشان بودند که برضد جنگ برخاسته بودند و ناگزیر بودند بار حرکت ضد جنگ را یک تنه پیش ببرند، اما امروز درون حاکمیت شکاف است و حتی خامنه‌ای در ماجراجویی‌های جنگیش در منطقه با شقه درون نظام روبه‌روست. بگذریم که بیرون از حاکمیت یعنی در سطح جامعه، مردم اساساً و مطلقاً با سیاستهای خارجی آخوندها مخالف هستند و این را در تظاهرات، اعتصاب‌ها و قیامهای خود به‌روشنی اعلام می‌کنند، عاملی که تا همینجا گوشی را دست خامنه‌ای داده، که در صورت بروز هر اتفاقی، مردم عاصی ایران در کدام سو و کدام جبهه، قرار خواهند گرفت!

همچنین خامنه‌ای و پاسدارانش به‌خوبی از آمار و ارقام شرکت مردم در آن جنگ قبلی خبر دارند. کارشناس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم زمستان ۹۶در یک برنامه تلویزیونی (تلویزیون خراساًن رضوی) گفت در آن جنگ ضدمیهنی تنها بین ۱تا حداکثر ۳درصد مردم ایران وارد جنگ شدند!

رحیم‌پور ازغدی دیگر کارشناس رژیم و از سرداران همان جنگ هم در یک برنامه تلویزیونی دیگر سال ۹۴گفته بود که تنها ۲۰۰– ۳۰۰هزار خانوار ایرانی در آن جنگ شرکت کردند که این‌ هم می‌شود بیان دیگر همان دو سه درصدی که کارشناس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم گفت.

نتیجه این‌که آخوندها خود به‌خوبی می‌دانند با مردمی روبه‌رو هستند که با یک آلترناتیو سازمان‌یافته و هوشیار، هر لحظه آماده از هم گسستن تار و پود رژیم‌شان هستند.

به همین علت است که اینچنین پی‌درپی روضه مرصاد می‌خوانند، و قرص و شربت و.. «روحیه» برای مزدورانشان تجویز می‌کنند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8bc54f9b-c63e-4b6e-b5fb-d1283cdb7f24"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات