728 x 90

سازمان ملل: در حالی‌که هزاران تن از تهاجم (نیروهای) رژیم سوریه می‌گریزند، کودکان از سرما جان می‌سپارند

مردم سوریه که از تهاجم نیروهای بشار اسد به سمت ترکیه رفته اند
مردم سوریه که از تهاجم نیروهای بشار اسد به سمت ترکیه رفته اند

بنا‌به‌ گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از سازمان ملل متحد، رئیس امور انسان‌دوستانه سازمان ملل روز چهارشنبه ۱۹فوریه(۳۰بهمن) در جلسه شورای امنیت گفت: «صدها هزار نفر از مردم سوریه در شمال غربی این کشور به‌دلیل حملات دولت سوریه که توسط روسیه پشتیبانی می‌شود در حال فرار هستند، در حالی‌که صدها هزار آواره سوری در منطقه کوچکی در مرز ترکیه به‌صورت فشرده، تحت شرایط هولناکی قرار دارند و نونهالان و کودکان در هوای سرد و یخبندان جان می‌سپارند».

 

مارک لوکاک معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسان‌دوستانه به شورای امنیت سازمان ملل گفت: «در شمال‌غربی سوریه در استان ادلب یک « فاجعه انسانی در حال شکل گرفتن است،»

 

مارک لوکاک گفت: «نزدیک به ۹۰۰هزار نفر از اول ماه دسامبر تاکنون جابه‌جا و آواره شده‌اند که ۵۰۰هزار نفر از آنها را کودکان و نونهالان تشکیل می‌دهند... بسیاری از آنها پای پیاده یا پشت کامیونها در هوای یخبندان در زیر باران و برف قرار دارند،».

 

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسان‌دوستانه به شورای امنیت سازمان ملل گفت: «من روزانه گزارشاتی از جان باختن نونهالان و دیگر کودکان در اثر سرما را دریافت می‌کنم،».

 

سفیر فرانسه در سازمان ملل بعد از جلسه شورای امنیت گفت: فرانسه به شورای امنیت پیشنهاد انتشار بیانیه‌یی برای اعمال آتش‌بس فوری در شمال‌غربی سوریه با توجه به شرایط بحرانی آنجا را داد ولی روسیه آنرا بلوکه کرد.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/86591027-a97b-4693-ba50-0c8dbf7bb3ed"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات