728 x 90

رژیم ایران، سوابق اقدامات تروریستی در خارج از کشور

رژیم ایران، سوابق اقدامات تروریستی در خارج از کشور
رژیم ایران، سوابق اقدامات تروریستی در خارج از کشور

سی ان اس نیوز در مقاله‌ای که به قلم پاتریک گودایناف، درباره خنثی شدن توطئه تروریستی رژیم آخوندی در همایش بزرگ ایرانیان در پاریس به چاپ رساند از جمله نوشت:‌

رژیم ایران خواستار آزادی فوری یک دیپلومات که در آلمان دستگیر شد، می‌شود. این دیپلومات در ارتباط با یک توطئه بمبگذاری در گردهمایی اپوزیسیون در پاریس که درگیر یک رویارویی طولانی با رژیم ایران است، دستگیر شده است. این حادثه تهدید این را دارد که روابط رژیم ایران با چند دولت اروپایی را به هم بزند.

در میان شرکت‌ کنندگان در گردهمایی ”ایران آزاد“ که توسط سازمان مجاهدین خلق ایران سازماندهی شده بود، نمایندگان آمریکایی شامل شهردار سابق نیویورک رودی جولیانی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان نیوت گینگریچ، فرماندار سابق نیومکزیکو بیل ریچاردسون و مدیر سابق اف بی‌آی لوییس فری شرکت داشتند.

سرویس امنیت دولتی بلژیک گفت که آنها مظنون به طراحی کردن بمبگذاری در گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران در شمال پایتخت فرانسه بودند.

 

دیپلومات تروریست دستگیرشده کیست؟

این سرویس امنیتی گزارش کرد که فرد رابط (که مواد منفجره را در اختیار واحد عمل کننده قرار داده است)، یک دیپلومات۴۷ساله ایرانی مستقر در وین اتریش به نام اسدالله اسدی. در آلمان دستگیر شد.

لیست نیروهای دیپلوماتیک وزارت‌خارجه اتریش اسدالله اسدی را به‌عنوان ”دبیر سوم“ نام می‌برد که از ماه ژوئن ۲۰۱۴ در سفارت مستقر بوده است.

پلیس آلمان یکشنبه عصر این دیپلومات و سه نفر همراه را در یک پمپ بنزین در ایالت باواریا توقیف کرد.

ضمنا وزارت‌خارجه اتریش طبق گزارشات مقامات ایران را مطلع کرده است که آنها برنامه دارند که مصونیت اسدی را به‌دلیل وجود یک حکم دستگیری اروپایی لغو کند.

روز چهارشنبه وزارت‌خارجه ایران سفرای آلمان، فرانسه و بلژیک را احضار کرد تا درخواست آزادی اسدی را بدهد.

 

مراکز جاسوسی و تروریسم

سخنگوی وزارت‌خارجه هدر نوئرت در پاسخ به سؤالی در رابطه با توطئه انفجار در همایش اپوزیسیون ایران گفت: «در کل من می‌توانم فقط بگویم که ما استفاده دولت ایران از تروریسم را قویاً محکوم می‌کنیم، تروریسمی که در سراسر دنیا در بسیاری کشورها اتفاق افتاده است. ما همه با حملات ایران که واقع شده است کاملاًً آشنا هستیم و ما به محکوم کردن اقدامات تروریستی که ایران در گذشته درگیر آن بوده است، ادامه می‌دهیم».

در همین رابطه شورای ملی مقاومت ایران اعلام کرد، سفارتخانه‌ها و دفاتر نمایندگی رژیم ایران در اروپا ”مراکز جاسوسی و تروریسم“ هستند و باید تعطیل شوند.

 

سابقه برخی از ترورهای گذشته رژیم ایران علیه شورای ملی مقاومت ایران

کاظم رجوی، یک سفیر سابق ایران در سازمان ملل و برادر همسر مریم رجوی، رهبر شورای ملی مقاومت ایران، در سال ۱۹۹۰ نزدیک ژنو به ضرب گلوله کشته شد. تحقیق کنندگان سوئیسی بعداً رژیم ایران را متهم به دست داشتن در ترور کرده و یک حکم دستگیری برای وزیر اطلاعات سابق علی فلاحیان صادر کردند.

نماینده شورای ملی مقاومت ایران در ایتالیا، محمد حسین نقدی در ماه مارس ۱۹۹۳ در خیابانی در شهر رم به ضرب گلوله کشته شد.

همچنین زهرا رجبی نماینده شورای ملی مقاومت در مورد مسائل پناهندگان، همراه با یک همکارش در فوریه ۱۹۹۶ در آپارتمانی در استامبول ترور شدند.

 

بیشتر بخوانید:

 

جاسوس خدا!

در سال ۲۰۰۰ یک کتاب پرفروش به‌نام «جاسوس خدا» در فرانسه ماجرای دست‌داشتن رژیم ایران و به‌طور مشخص سفارت آن در پاریس را در چند رشته عملیات تروریستی، که در سالهای ۱۹۸۵ و ۱۹۸۶ در پاریس باعث مرگ و جراحت شمار زیادی از شهروندان فرانسوی شده و همچنین توطئه تروریستی گسترده‌یی را که برای ترور رهبر مقاومت ایران طراحی شده بود، در ۴۲۰صفحه و با ذکر جزئیات بازگو کرد.

این کتاب توسط «پاتریک راپیه»، نویسنده و سردبیر هفته‌نامه فرانسوی ژورنال دودیمانش، با همکاری ۲مأمور سرویس ضد‌جاسوسی فرانسه(DST) نوشته شده است و از ‌جمله شرح داده شده که چگونه وحید گرجی، از مأموران اطلاعات رژیم ایران، در پوش مترجم سفارت با‌ گروه‌های راست افراطی ارتباط برقرار کرد و با‌ به‌کار‌ گرفتن امکانات آنها تا سیم‌کشی پل تنگ و کوچکی در اورسورا‌واز، که اتومبیل مسعود رجوی از روی آن رد می‌شد، پیش رفت. بر‌ اساس طرح قرار بود این پل هنگام عبور اتومبیل با ‌انفجار مقادیر متنابهی مواد منفجره منفجر شود. اما سرویس اطلاعات و ضد‌جاسوسی فرانسه DST با نفوذ در شبکه تروریستی، طرح را خنثی کرد.

رولان ژاکار، نویسنده فرانسوی، در کتابش به‌نام «قاتلان بدون مرز» (چاپ ۱۹۸۵ در پاریس) نیز با اشاره به‌ توطئه‌های تروریستی رژیم ایران در فرانسه نوشت:‌ «در مورد مسعود رجوی … رژیم خمینی بر آن بود که او را بعد از آن که هزاران تن از هوادارانش را در داخل ایران از بین برده بود، از میان بردارد، چرا که رجوی هم‌چنان دارای صدها هزار مجاهد در ایران است که برای نبرد آموزش دیده‌اند، اما از رهبران خود که به‌ناچار از ایران خارج شده‌اند، محرومند».

ژاکار با معرفی مسعود هندی، دیپلومات تروریست رژیم ایران در پاریس و برادرزاده خمینی، می‌نویسد:‌ «در سپتامبر ۱۹۸۲ DST «برادرزاده» را در جریان یک توطئه برای سوء‌قصد دستگیر کرد. اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌داد که «برادرزاده» خمینی مسئول عملیات ترور رهبر مجاهدین، مسعود رجوی، در اورسورا‌واز بود، تروری که هرگز صورت نگرفت».

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/94bb7f2a-a5e4-4487-b8ea-a2692ebd761a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات