728 x 90

رژیم ایران در غرب سوریه مشغول ساخت تأسیسات موشکی است

تاسیسات موشکی - آرشیو
تاسیسات موشکی - آرشیو

تصاویر ماهواره‌یی منتشر شده از غرب سوریه نشان‌دهنده این است که رژیم ایران پایگاههای موشکی جدیدی را در منطقه بانیاس سوریه«وادی جهنم»، در غرب این کشور تأسیس کرده است.

تصاویر ماهواره‌یی بین‌المللی «Image Sat International»، نشان می‌دهد که این تأسیسات برای تولید و جمع‌آوری و تولید انواع مختلف موشک‌، مشابه پایگاههای نظامی پارچین و خجیر در ایران طراحی شده است.

 

 

مسئولیت رژیم ایران در ساخت تأسیسات موشکی در سوریه

گزارشات حکایت از این دارد که احتمالاً رژیم ایران مسئول برنامه‌ریزی و ساخت این تأسیسات است، تخمین زده می‌شود ساخت و ساز این کارخانه‌ها اوایل سال ۲۰۱۹تکمیل شود.

این خبرها همچنین حکایت از تأسیس پایگاه دیگری که شامل خط تولید موشک زمین به زمین است، در داخل یک پایگاه نظامی قدیمی سوری در منطقه «مصیاف» در شمال غربی کشور دارد. این پایگاه در ۷سپتامبر ۲۰۱۷مورد حمله هوایی قرار گرفته است.

 

دو پایگاه «وادی جهنم» و «مصیاف» در محدوده عملیات سیستم‌های موشکی S-۴۰۰روسیه قرار دارد و این امر باعث شده که از بمباران مستقیم در امان باشند.

این گزارش می‌افزاید، پس از آن که رژیم سوریه به‌خاطر تحولات انقلاب سوریه برخی از زیرساختهای استراتژیک خود را به شمال کشور انتقال داد، رژیم ایران این سایتهای استراتژیک را برای تأسیسات موشکی انتخاب کرده است.

 

استراتژی رژیم ایران برای بازسازی زیرساختهای نظامی رژیم اسد

این گزارش به سفر اخیر وزیر دفاع رژیم ایران به سوریه و دیدارش با مقامات سپاه پاسداران در سوریه، و همچنین به اظهارات دوم شهریور امیر حاتمی مبنی بر کمک به سوریه برای گسترش تواناییهای نظامی این کشور اشاره کرده است.

در این گزارش تأکید شده است مطابق اعلام حاتمی همچنین تصاویر ماهواره‌ای، به‌وضوح استراتژی رژیم ایران برای بازسازی زیرساختهای نظامی رژیم اسد، به‌ویژه در زمینه تولید و توسعه موشک‌های زمین به زمین آشکار شده است.

طی ماههای اخیر تأسیسات نظامی رژیم اسد بارها مورد حمله هوایی قرار گرفته‌اند، و اغلب زیرساختهای موشکی هدف قرار گرفته‌اند. در یکی از حملات، مدیر پروژه توسعه سیستم موشکی رژیم اسد،عزیز اسبر، هدف قرار گرفت و گشته شد.

اسبر رئیس بخش ۴مرکز مطالعات و تحقیقات رژیم اسد بود که روابط نزدیک و طولانی با رژیم ایران و شبه‌‌نظامیان حزب‌الله داشت.

با توجه به نقش عزیز اسبر در روابط نظامی با رژیم ایران، این احتمال مطرح است که وی در ساخت و ساز پایگاههای «مصیاف» و دره جهنم، و آماده‌سازی آنها برای تأسیسات موشکی رژیم ایران در این منطقه نقش اساسی ایفا کرده باشد.

این گزارش تأیید می‌کند که ایران فعالیت خود در سوریه را ضمن نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی ادامه می‌دهد، و ممکن است فن‌آوری موشکی خود در سوریه را به گروه"حزب‌الله" لبنان انتقال دهد.

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eebc5e8c-6d1e-4349-8f78-5c4a5756d24a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات