728 x 90

سنگ قبر قسطی یا دست دوم، نمادی دیگر از چهل سال حاکمیت چپاول و غارت آخوندی

سنگ قبر - عکس از آرشیو
سنگ قبر - عکس از آرشیو

سایت حکومتی اصلاحات پرس در گزارشی به تاریخ سه‌شنبه ۲۱دی با اعتراف به بیداد فقر در جامعه و آمار هولناک جان‌باختگان کرونا در ایران تحت چهل سال حاکمیت آخوندی از پدیده سنگ‌قبر قسطی یا دست دوم خبر داد.
در قسمتی از گزارش به‌نقل از یکی از مغازه‌داران می‌نویسد: «پارسال شنیده بودیم که مردم نان قسطی می‌خرند اما هیچ‌وقت فکر نمی‌کردیم که خرید قسطی به سنگ‌قبر هم برسد. از زمان کرونا مراجعه برای سنگ‌قبر آن هم به‌صورت اقساطی زیاد شده است».
این گزارش با اشاره به آمار هولناک جان‌باختگان کرونا می‌نویسد: «الآن کسی سر مزار نمی‌رود و همه می‌ترسند از بهشت زهرا و گورستان، می‌ترسند که از خاک ویروس بلند بشود. خیلی از ماشینهای گذری که قصد سفارش سنگ‌قبر دارند، فقط می‌پرسند که ویروس کرونا از خاک بلند می‌شود یا نه، ما نمی‌دانیم چه جوابی بدهیم. مغازه‌های ما هم درست کنار بهشت زهراست و مردم می‌ترسند که از ماشین هم پیاده بشوند».


یکی دیگر از فروشندگان سنگ‌قبر می‌گوید: «ما هیچ سؤالی در مورد علت مرگ نمی‌پرسیم و فقط سفارش می‌گیریم؛ اما صحبت بیشتر مشتریها در مورد کرونا است که وقتی به‌علت مرگ اشاره می‌کنند، دلیل نهایی را کرونا می‌دانند که عزیزشان را مبتلا و راهی قبرستان کرده است. این روزها همه از کرونا عزادار هستند و می‌گویند که عزیزشان ظرف یک هفته بعد از ابتلا فوت شده است».
و مغازه‌دار دیگری اضافه می‌کند: «این روزها بیشتر مغازه‌ها برای آقایان سنگ‌قبر می‌زنند و متوفیان آقایان ۳۰ تا ۸۰ساله هستند که بر اثر کرونا فوت کرده‌اند».


در حالی که آمار جان‌باختگان کرونا در ایران بیداد می‌کند؛ گرانی و تورم نیز کمر مردم را آن‌چنان خم کرده که حتی دیگر توانی برای خرید سنگ‌قبر عزیزانشان را هم ندارند. یکی از مغازه‌داران در این باره می‌گوید «دو سال پیش قیمت سنگ خیلی ارزان بود، سنگ گرانیت را یک‌میلیون و ۵۰۰تومان می‌خریدیم الآن همین سنگ را باید پنج میلیون تومان از کارخانه بخریم. الآن ارزان‌ترین جنس ایرانی هم گرانیت نطنز اصفهان است که در ابعاد صد در ۵۰، حدود دو میلیون و ۵۰۰هزار تومان به بالا قیمت دارد که در ۹۹درصد موارد ارزان‌ترین کار سفارش داده می‌شود».


یکی دیگر از مغازه‌داران ادامه می‌دهد: «این روزها با گران‌شدن قیمت‌ها، سنگ قبرهای دست دوم هم خریدار خاص خودشان را دارند وقتی به مشتری قیمت می‌دهیم، رنگ از صورت‌شان می‌پرد. در این دو، سه سال سنگ‌های دست دوم هم زیر قیمت دو میلیون تا سه میلیون رفته که همان سنگ را الآن باید شش میلیون تومان هزینه می‌کردند؛ اما ما فقط هزینه سابیدن سنگ، خطاطی یا طراحی را گرفته‌ایم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a719f474-3144-4e20-a5ae-486d1b4e1020"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات