728 x 90

فرانسه: رژیم ایران گریزی از مذاکرات موشکی و دخالت در منطقه ندارد

ژان ایو لودریان - آرشیو
ژان ایو لودریان - آرشیو

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که وزیر امور خارجه فرانسه، ژان ایو لودریان، روز جمعه ۹شهریور ۹۷به رژیم ایران هشدار داده است که نمی‌تواند از مذاکره بر سر مسائل مبرمی چون برنامه موشکهای بالستیکی و نقشش مخربش در درگیریهای خاورمیانه سر باز بزند.

تجارت مهم است ولی رژیم ایران باید آماده گسترش مذاکرات باشد

این در حالی است که مرحله دوم تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران که شامل تحریم شدید نفتی این رژیم است از ۱۵آبانماه سال جاری اجرایی خواهد شد و اتحادیه اروپا در تلاش است راهی را برای حفظ روابط نفتی و بانکی خود با تهران پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لودریان گفت «حفظ تجارت با جمهوری اسلامی مهم است اما به تهران هشدار داد که باید به تعهداتش در توافق پایبند بماند و برای گسترش مذاکرات آماده باشد».

رژیم ایران بایستی پاسخگوی سه نگرانی عمده باشد

وزیر خارجه فرانسه ادامه داد: «ایران باید اصول برجام (توافق هسته‌یی سال ۲۰۱۵) را محترم بشمارد... اما (رژیم) ایران نمی‌تواند از بحث و گفتگو بر سر سه موضوع عمده که ما را نگران می‌کند سر باز بزند.»

سه موضوعی ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، بر آن تأکید دارد که رژیم ایران نمی‌تواند از مذاکره بر سر آنها فرار کند عبارتند از:

 

بیشتر بخوانید:

اثبات حقانیت مواضع مقاومت مردم ایران در مورد برجام

خاطر نشان می‌شود مریم رجوی در ۱۵ادریبهشت ۹۷در پیامی به کنوانسیون آزادی ایران برای حقوق‌بشر و دموکراسی گفت: «امروز رهبران دولتهای غرب، بر کمبودهای اساسی یا ناکارآمدی توافق اتمی دست گذاشته‌اند. بدین ترتیب حقانیت مواضع مقاومت ایران به اثبات رسیده است. ساعتهایی پس از امضای برجام در ۲۳تیر ۱۳۹۴از جانب مقاومت ایران اعلام کردم که در این توافق «امتیازهای ناموجهی به رژیم آخوندها داده شده است». تأکید کردم که «ضرورت خلع ید از رژیم در سراسر خاورمیانه» باید «به‌عنوان یک اصل بنیادین در هر گونه توافقی وارد شود».

در مورد پول‌هایی که بابت همین توافق به جیب رژیم ریخته شد، اعلام کردم که این پول‌ها «باید تحت کنترل شدید سازمان ملل صرف حقوق پرداخت نشده کارگران و معلمان و پرستاران و تأمین غذا و دارو برای توده مردم شود در غیر این‌ صورت خامنه‌ای پول‌ها را به سوریه و یمن و لبنان سرازیر می‌کند». و سرانجام این حقیقت را گفتم که: «توافقی که حقوق‌بشر مردم ایران را نادیده بگیرد، تنها مشوق سرکوب و اعدام‌های بی‌وقفه از جانب این رژیم و لگدمال کردن حقوق مردم ایران است».

 

ضرورت برچیدن برنامه موشکی و اخراج پاسدارن از منطقه
مریم رجوی افزود: «تجربه سه‌ سال گذشته اثبات کرد که آخوندها امتیازهای برجام را برای سرکوب مردم ایران و کشتار ملت سوریه به‌کار گرفتند. بر این اساس ما قویاً خواستار آنیم که دولتهای غرب سیاستی در پیش بگیرند که تمام ساختار برنامه اتمی رژیم را از میان ببرد و با بازرسی‌های بی‌قید و شرط دست آخوندها را از هر گونه فعالیت، آزمایش و تحقیقی در این زمینه از جمله غنی‌سازی اورانیوم برای همیشه کوتاه کند.

رجوی گفت:‌ «جمع کردن بساط برنامه اتمی رژیم در کنار برچیدن برنامه موشکی آن، اخراج سپاه پاسداران از کشورهای منطقه و واداشتن این رژیم به توقف شکنجه و اعدام یک کل یکپارچه است.‌ دولتهای غرب نباید از هیچ بخشی از آن صرف‌نظر کنند».

 

مقالات مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a39ba22d-6511-4397-9003-329ead7d6111"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات