728 x 90

رژیم ایران و حزب‌الله با تاریخچه طولانی از ترور در فرانسه و اروپا

حمله پلیس فرانسه به مرکز وابسته به رژیم ایران
حمله پلیس فرانسه به مرکز وابسته به رژیم ایران

تلویزیون العربیه انگلیسی در گزارش جمعه ۱۳مهر ۹۷خود در مورد نقش رژیم ایران و شبه‌نظامیان وابسته‌اش نظیر حزب‌الله لبنان در طراحی و اجرای عملیات متعدد تروریستی در خاک اروپا از جمله گفت،

دولت فرانسه فاش ساخت که وزیر اطلاعات ایران در پشت طراحی حمله به همایش بزرگ مجاهدین خلق ایران در ویلپنت، در نزدیکی پاریس بوده است، این افشاگری موجب یک بحران دیپلماتیک بین دو کشور شده است.

در یک پاسخ سریع به افشای عملیات تروریستی رژیم ایران، فرانسه تصمیم گرفت، علاوه بر مسدود کردن دارایی دو عامل اطلاعاتی مظنون ایرانی (شامل معاون وزیر اطلاعات، سعید هاشمی مقدم و دیپلمات این رژیم در وین، اسدالله اسدی که در آخر ژوئیه در آلمان دستگیر شد)، داراییهای اداره امنیت داخلی وزارت اطلاعات رژیم ایران را نیز مسدود کند.

این بار مقامات فرانسوی، در حالی که رژیم ایران و عواملش، مظنون به تأمین مالی عملیات‌های دیگر در کشور فرانسه و همچنین در کل اروپا هستند، تهران را به‌طور مستقیم متهم کردند

تا کنون مجموعه‌یی از ترورها از جمله بر علیه اپوزیسیون ایران به اجرا گذاشته شده است. قتل محمد حسین نقدی،نماینده شورای ملی مقاومت ایران در سال ۱۹۹۳در ایتالیا، و یک سال قبل از آن، ۴مخالف کرد ایرانی در برلین و همچنین قتل کاظم رجوی، برادر رهبر سازمان مجاهدین خلق، در ژنو در سال،۱۹۹۰قسمتی از لیست بلند ترور رژیم ایران در اروپا است.

بدتر شدن روابط با فرانسه،عکس‌العمل‌های زیادی را در ایران،که به‌دنبال کمک اروپا برای حفظ توافق هسته‌یی است، به همراه خواهد داشت.

خاطر نشان می‌شود که پلیس فرانسه همچنین به مرکز موسوم به « الزهرا» وابسته به رژیم ایران نیز حمله کرد و تمام سپرده‌ها و اموال این مرکز را نیز توقیف کرد، در جریان این حمله پلیس موفق به کشف چند سلاح غیرقانونی شد و چند نفر به این دلیل بازداشت شدند.

کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت نیز کنفرانسی در مقر پارلمان اروپا در بروکسل با عنوان «موج جدید‌ تروریسم رژیم ایران، واکنشهای اروپا و آمریکا» برگزار کردند که در آن به ابعاد مختلف تلاشهای رژیم ایران برای گسترش سرکوب و ترور پرداخته شد از جمله مریم رجوی طی یک پیام ویدئویی به این همایش، سکوت در برابر تروریسم ملاها را زیان بارترین نوع مماشات با استبداد دینی خواند.

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/abfa31c9-53f1-409e-b9b3-81206beef92b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات