728 x 90

کشف سلاح در تهاجم پلیس فرانسه به مرکز بنیادگرایی وابسته به رژیم ایران/ گزارش العربیه

گزارش العربیه

تهاجم پلیس ضد شورش فرانسه به مرکز بنیادگرایان  وابسته به رژیم ایران
تهاجم پلیس ضد شورش فرانسه به مرکز بنیادگرایان وابسته به رژیم ایران

دولت فرانسه روز سه‌شنبه ۲اکتبر اعلام کرد، دارایی سرویس‌های وزارت اطلاعات ایران در این کشور را به مدت ۶ماه مسدود کرده است.

به گزارش العربیه، تمام سپرده‌ها و اموال وابسته به مرکز موسوم به «مرکز الزهرا» در فرانسه توقیف شده است.

فرانسه همچنین حسابهای دو دیپلمات ایرانی متهم به ارتباط با طرح حمله به گرد‌همایی سازمان مجاهدین خلق ایران در پاریس را مسدود کرد.

اسدالله اسدی متولد ۲۲دسامبر ۱۹۷۱در ایران و یکی از دیپلمات‌های ایرانی در طرح حمله به گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در فرانسه متهم و بازداشت شدند.

 

حکم استرداد اسدالله اسدی به بلژیک

این دیپلمات در آلمان بازداشت شده بود و روز دوشنبه اول اکتبر، دادگاهی در آلمان حکم استرداد او به بلژیک را در ارتباط با پرونده طرح حمله به گردهمایی سازمان مجاهدین خلق ایران صادر کرد.

نیروهای ویژه پلیس فرانسه صبح روز سه‌شنبه ۲اکتبر همچنین به یک مرکز شیعی و چندین منزل مسکونی در گراند سنت، واقع در حومه شهر بندری دانکرک در شمال فرانسه یورش برد و  یازده مظنون به همکاری با تروریسم را بازداشت کردند.

پلیس ویژه فرانسه گفته است، ۲۰۰نفر از نیروهای این پلیس طی یک روز ۱۲عملیات بازرسی از مراکز مشکوک اسلامی را انجام داده و در این عملیات  یازده نفر بازداشت شدند.

پلیس فرانسه گفته است در خانه‌های برخی از این افراد اسلحه یافت شده است.

گفتنی است که «مرکز الزهراء » در فرانسه یکی از مهمترین مراکز شیعه مورد حمایت رژیم ایران در اروپا است که شامل چند انجمن، از جمله «حزب علیه صهیونیسم»، «اتحادیه شیعیان فرانسه» و « فرانسه ماریان تیلی» است. اکنون حسابهای مالی همه این انجمن‌ها برای مدت ۶ماه مسدود شده است.

مقامات فرانسوی معتقدند که این انجمن‎ها و نهادهای مورد حمایت ایران به «تروریسم» مشروعیت می‌دهند و از سازمانهای متهم به تروریسم حمایت می‌کنند.

مطالب مرتبط:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e2cd3c45-1b76-4971-8915-9cb90d68cd26"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات