728 x 90

نیویورک پست: درس تلخ رژیم ایران برای فرانسه و نیاز به تجدید نظر

درس رژیم ایران برای فرانسه
درس رژیم ایران برای فرانسه

روزنامه نیویورک پست در سرمقاله خود که توسط هیات تحریریه این روزنامه تنظیم شده، در مورد اعمال تروریستی رژیم ایران و درسی که این موضوع می‌تواند برای سیاست مماشات اتحادیه اروپا و فرانسه با این رژیم داشته باشد، را به چاپ رساند. در سرمقاله نیویورک پست از جمله به توطئه بمب‌گذاری رژیم ایران در همایش مجاهدین در پاریس اشاره شده و بر این نکته تأکید شد که توافق برجام، صلح به ارمغان نیاورده و نخواهد آورد.

 

فرانسه علناً تهران را به بمب‌گذاری در همایش مجاهدین در پاریس متهم کرد

پس از روشدن عملیات تروریستی رژیم ایران، فرانسه حالا دریافته است که پرزیدنت دونالد ترامپ حق داشت وقتی هشدار داد که توافق هسته‌یی برجام با این رژیم «آرامش و صلح به ارمغان نیاورده و هرگز نخواهد آورد».

پاریس این هفته علناً تهران را متهم کرد که در توطئه بمب‌گذاری در گردهمایی یک گروه اپوزیسیون در نزدیکی پایتخت آن کشور (ویلپنت – پاریس) در ماه ژوئن دست داشته است. دولت فرانسه در نخستین گام دست به تحریم زد و داراییهای دو مظنون که عامل اطلاعاتی رژیم ایران هستند و یک واحد جاسوسی ایران را توقیف کرد.

در جریان خنثی کردن طرح این بمب‌گذاری، دو بلژیکی ایرانی تبار که با خود مواد منفجره و چاشنی انفجاری حمل می‌کردند دستگیر شده بودند. هدف، انجام بمب‌گذاری در گردهمایی مخالفان رژیم ایران در سی‌ام ژوئن بود. به فاصله کوتاهی پس از دستگیری در بلژیک، یک دیپلمات ایرانی (اسدالله اسدی، دبیر سوم سفارت رژیم ایران در اتریش) در آلمان بازداشت شد.

پاریس اکنون یقین دارد که طرح حمله در تهران ریخته شده است. وزیران خارجه، کشور و اقتصاد فرانسه در بیانیه‌یی مشترک اعلام کردند که توطئه‌یی «با چنین ابعاد جدی در خاک فرانسه نمی‌تواند بدون پاسخ بماند».

 

اقدام تروریستی رژیم ایران، در حالیکه اروپا تلاش می‌کند تحریمها را ناکام بگذارد

البته، فرانسه و دیگر قدرتهای اروپایی در تلاش هستند تحریمهای ایالات متحده آمریکا علیه تهران را که پس از خروج پرزیدنت ترامپ از برجام اعمال می‌شود، ناکام بگذارند. با این وجود، ایران حاضر به حمایت از اقداماتی تروریستی در خاک فرانسه بود.

شاید بهتر باشد امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، در تلاش هایش برای نجات توافق هسته‌یی ایران تجدید نظر کند.

 

بیشتر بخوانید:

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb340005-bcf4-43af-a437-875b29ab09b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات