728 x 90

جیمز متیس، اقدام فرانسه، بلژیک و آلمان برای خنثی کردن توطئه تروریستی پاریس را ستود

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا
جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا

جمیز متیس وزیر دفاع آمریکا عصر روز پنجشنبه ۱۲مهر۹۷ در مقر مرکزی ناتو در بروکسل از اقدام فرانسه، بلژیک و آلمان در خنثی کردن توطئه تروریستی رژیم علیه گردهمایی مقاومت ایران در پاریس قدردانی کرد.

 

سایت وزارت دفاع آمریکا ۴اکتبر ۲۰۱۸

ما به‌ درخواست متحدانمان در جنوب اروپا به مقر جنوب سریعاً نیرو فرستادیم به‌خاطر این‌که ما از خطرات در نزدیکی خانه شما کاملا آگاهیم.

من در این رابطه فرانسه را به‌خاطر اتخاذ تدابیر مالی هدفمند علیه آنهایی که مسئول تلاش حمله تروریستی در پاریس در تابستان امسال بودند و حمایت بلژیک و آلمان از تحقیقات پیرامون فعالیت شریرانه ادامه‌دار ایران ستایش می‌کنم.

 

رویترز: فرانسه انگشت اتهام را بر سر توطئه بمب‌گذاری به‌سوی رژیم ایران نشانه می‌رود

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی گفت معاون وزیر و مدیرکل اطلاعات رژیم ایران سعید هاشمی مقدم فرمان این حمله را داده و اسدالله اسدی دیپلمات مستقر در وین که توسط مقامهای آلمان دستگیر شد آن‌را به‌اجرا گذاشته است.

خبرگزاری رویترز: فرانسه انگشت (اتهام) را بر سر توطئه بمب‌گذاری به‌سوی (رژیم) ایران نشانه می‌رود و دارایی‌های (آن‌را) مسدود می‌کند.

فرانسه روز سه‌شنبه گفت، هیچ‌گونه شکی وجود ندارد که وزارت اطلاعات (رژیم) ایران در پشت توطئه حمله به گردهمایی اپوزیسیون در تبعید در حومه پاریس در ماه ژوئن بوده است و دارایی‌های متعلق به سرویس‌های اطلاعاتی (حکومت) تهران و دو تبعه (رژیم) ایران را مسدود کرد.

... یک منبع دیپلماتیک فرانسوی... بعد از اعلام مسدود کردن دارایی‌ها توسط دولت گفت که معاون وزیر و مدیرکل (وزارت) اطلاعات (رژیم) ایران سعید هاشمی مقدم، فرمان این حمله را داده و اسدالله اسدی دیپلمات مستقر در وین که توسط مقامهای آلمان دستگیر شد، آن‌را به‌اجرا گذاشته است.

رویتر پس از اشاره به اظهارات بهرام قاسمی سخنگوی وزارت‌خارجه (رژیم) آخوندی را مبنی بر این‌که «ما اتهامات علیه (نظام) ایران را رد می‌کنیم و خواهان آزادی اسدالله اسدی »، اضافه می‌کند: توطئه سوءقصد جلسه شورای ملی مقاومت ایران در پاریس در حومه پایتخت فرانسه را هدف قرار داد و رودی جولیانی وکیل رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ و چندین تن از وزرای پیشین اروپایی و عربی در این گردهمایی شرکت داشتند.

 

این (توطئه) بعد از آن کشف شد که اسدی یک دیپلمات ثبت‌شده در اتریش، در آلمان دستگیر شد و دو تن دیگر در بلژیک در حالی دستگیر شدندکه مواد انفجاری در اختیار داشتند و یک نفر هم در فرانسه دستگیر شد.

روز دوشنبه دادگاهی در جنوب آلمان حکم کرد که دیپلمات مذکور می‌تواند به بلژیک مسترد شود.

یک منبع دیپلماتیک (فرانسه) به رویتر گفت: «ما نمی‌توانیم هیچ‌گونه تهدید تروریستی را در سرزمین ملی‌مان بپذیریم و این توطئه مستلزم یک پاسخ قاطع بود»...

در یک یادداشت وزارت‌خارجه فرانسه در ماه اوت که توسط رویتر فاش شد، با استناد به توطئه بمب‌گذاری در ویلپنت و سخت‌شدن مواضع (رژیم) ایران در قبال غرب، به دیپلماتها گفته شده بود به ایران سفر نکنند.

پاریس همچنین تعیین سفیر جدید در ایران را به‌حالت تعلیق درآورده و به (حکومت) تهران برای تعیین مواضع دیپلماتیک در فرانسه پاسخ نداده است.

رویتر به‌نقل از منبع دیپلماتیک (فرانسوی) افزود: حمله پلیس فرانسه به یک مرکز(بنیادگرایی شیعی هدفش ارسال یک پیام به (رژیم) ایران بوده است.

وخامت روابط با فرانسه، می‌تواند عواقب گسترده‌تری برای (رژیم) ایران داشته باشد.

 

تلویزیون رویترز:

فرانسه دارایی‌های متعلق به سرویس‌های اطلاعاتی (رژیم) ایران و دو تبعه این رژیم را مسدود کرد، این پاسخی به حمله بمب‌گذاری خنثی‌ شده در ماه ژوئن بود که هدف آن این گردهمایی اپوزیسیون ایران در نزدیکی پاریس بوده است. شرکت‌ کنندگان در این جلسه، شامل وکیل پرزیدنت دونالد ترامپ، رودی جولیانی و همچنین چندین وزیر پیشین اروپایی و آفریقایی بودند. فرانسه پیش‌تر به (رژیم) ایران هشدار داده بود که انتظار پاسخ قاطعی را داشته باشد، آن‌هم بعد از دستگیری یک دیپلمات (رژیم) ایران در آلمان به ظن مشارکت در این توطئه. روز سه‌شنبه پاریس این پیام را عملی کرد و دارایی‌های دو فرد مسدود شد. دادگاهی در جنوب آلمان روز دوشنبه گفت، دیپلمات تحت بازداشت (رژیم) ایران که در اتریش ثبت شده است، می‌تواند به بلژیک مسترد شود. جایی که دو فرد دیگر در ماه ژوئن به‌خاطر در اختیار داشتن مواد منفجره دستگیر شدند.

 

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4747c9cb-266a-4710-ac88-69f011376b42"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات