728 x 90

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد

دونالد ترامپ
دونالد ترامپ
دونالد ترامپ در پی رقابتی فشرده چهل و پنجمين رئیس‌جمهور آمریکا شد. او بیش از 288رأی الکترال را به دست آورد. ستاد انتخاباتی ترامپ از مردم آمریکا برای حضور گسترده در انتخابات تشکر کرد.

سی.ان.ان گفت: دونالد ترامپ در برخی ایالتها که سنتا متعلق به دموکراتها بوده شگفتی آفرید. در این ایالتها رأی دهندگان طبقه کارگر سفید پوست معادله را به سود ترامپ تغییر دادند.

خبرگزاری رویتر گفت: از پیروزی شوک‌آور ترامپ در ایالاتی هم‌چون فلوریدا و اوهایو بازارهای جهان تکان خورده که روی هیلاری کلینتون دموکرات حساب کرده بودند.
انتخابات آمریکا بلافاصله بر بازارهای بورس تأثیر گذاشت. شاخص بازار سهام هنگ کنگ ٣ درصد سقوط کرده است. شاخص بازار سهام توکیو هم ٤ درصد سقوط کرده است. قیمت نفت نیز در بازارهای جهانی کاهش یافت.

خانم کلینتون ضمن تایید پیروزی دونالد ترامپ این پیروزی را به وی تبریک گفت

 

العربیه روز چهارشنبه 19آبان در این باره گزارش داد: پیروزی ترامپ در حالی است که پیش از آغاز انتخابات، همه پیش‌بینیها از پیروزی هیلاری کلینتون سخن می‌گفت. ترامپ اما نتایج این نظرسنجی را قبول نداشت و همواره از «اکثریت خاموشی» سخن می‌گفت که به او رأی می‌دهند. رسانه‌ها و تحلیلگران، پیروزی ترامپ را یک «شگفتی» توصیف می‌کنند.

دونالد ترامپ بازرگان، نویسنده، سیاستمدار و چهره تلویزیونی آمریکایی است. او از سال ۱۹۷۱ رئیس هیأت مدیره سازمان ترامپ که شرکت هلدینگ اصلی معاملات املاک و دیگر منافع کسب و کاری اوست، بوده است.

ترامپ که متولد و بزرگ شده نیویورک است، در سال ۱۹۶۸ با مدرک کارشناسی اقتصاد از مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا فارغ‌التحصیل شد. او که حین تحصیل در دانشگاه در شرکت پدرش فرد ترامپ کار می‌کرد از سال ۱۹۷۱ کنترل این کسب‌وکار خانوادگی را در دست گرفت و بعدها آن را به «سازمان ترامپ» تغییر نام داد. ترامپ در مدت فعالیتش هتل‌ها و ساختمانهای متعددی ساخته که بسیاری‌شان نام او را بر خود دارند.

ترامپ در سال ۲۰۰۰ برای کسب نامزدی حزب ریفورم در انتخابات ریاست‌جمهوری رقابت کرد و در انتخابات مقدماتی این حزب در دو ایالت پیروز شد و سپس کنار کشید. ترامپ از سوی مجله فوربز در زمره ۵۰۰ فرد ثروتمند جهان… پوشش گسترده رسانه‌یی را به خود جلب کرده است.
ترامپ در ۱۶ ژوئن ۲۰۱۶ بار دیگر رسماً نامزدی خود را برای انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶، این بار به‌عنوان یک جمهوری خواه اعلام کرد.

کمپین ترامپ پوشش گسترده رسانه‌یی و توجه بین‌المللی را به خود جلب کرد. در مه ۲۰۱۶، پس از موفقیت او در پیروزی در بیشترین ایالتها و کسب بیشترین آرای رقابت مقدماتی حزب جمهوریخواه، رقبای باقیمانده او کناره‌گیری کردند.. و ترامپ در ژوئیه رسماً نامزد حزب جمهوریخواه شد.

از جمله مواضع سیاسی ترامپ تجدید مذاکرات تجاری آمریکا با چین مخالفتش با شماری از توافق نامه‌های گوناگون تجارت آزاد هم‌چون شراکت ترنس-پسیفیک، اجرای سفت و سخت‌تر قوانین مهاجرتی آمریکا و ساختن دیواری در امتداد مرز مکزیک-ایالات متحده آمریکا، اصلاحات در مراقبت از کهنه سربازان، جایگزینی لایحه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه، کاستن از مالیات ها و حمایت از عدم مداخله در خصوص سیاست خارجی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/034e08fb-7877-4aee-a0fb-265ad45024b4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات