728 x 90

ارتباط رژیم ایران با انفجار هواپیمای پان‌آمریکن در لاکربی، بمبگذار زنده است

لاشه هواپیمای پان‌امریکن
لاشه هواپیمای پان‌امریکن

تلویزیون العربیه، ۱۰مهر ۹۷، گزارشی در مورد نقش رژیم ایران در توطئه تروریستی انفجار هواپیمای شرکت هواپیمایی پان‌آمریکن برفراز لاکربی - اسکاتلند که منجر به کشته شدن تمام مسافران و خدمه پرواز این هواپیما شد پخش کرد.

در دسامبر ۱۹۸۸چند روز قبل از کریسمس،پرواز شماره ۱۰۳پان‌آمریکن، از فرودگاه هیترو لندن به سمت نیویورک به پرواز در آمد ولی بر فراز شهر لاکربی - اسکاتلند در آسمان منفجر شد.

در تحقیقات طولانی پس از انفجار اعلام شد که این جنایت به‌وسیله رئیس امنیت خط هوایی لیبی ” عبدالباسط المقراهی“ Abdelbaset al-Megrahi صورت گرفته است که در آن زمان به حبس ابد محکوم شد.

 

بمبگذار با نام مستعار ابو الیاس از دستورات رژیم ایران تبعیت می‌کند

هم اکنون و بعد از ۳۰سال، به‌طور مهیجی اعلام می‌شود که عامل بمب‌گذار لاکربی زنده است و در واشنگتن دی.سی زندگی می‌کند.

نویسنده داگلاس بورد (Douglas boards)،در کتابی که درباره حقیقت لاکربی نوشته است، اثبات می‌کند این حمله توسط یک مرد فلسطینی با نام مستعار ”ابو الیاس“ انجام شده است که از دستورات دولت ایران تبعیت می‌کند.

خمینی، ولی‌فقیه وقت رژیم ایران، به‌دنبال انتقام از آمریکا در پی سرنگون شدن هواپیمای مسافربری ایرانی در ژوئیه ۱۹۸۸بوده است.

 

علی‌اکبر محتشمی‌پور، صادر‌کننده اجازه و تأمین کننده مالی بمب‌گذاری

به گفته مقامات آمریکایی، علی‌اکبر محتشمی‌پور (وزیر وقت کشور)، اجازه این بمب‌گذاری و تأمین مالی آن را داده است و احمد جبریل،رهبر جبهه خلق برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل PFLPGC)) مستقر در سوریه، آن‌را به اجرا گذاشت.

مروان کریست) MARWAN KHREESAT)، سازنده بمب، وسیله انفجاری را مهندسی کرد که بتواند بدون کشف شدن از سیستم اسکنرهای بار فرودگاه عبور کند و به‌صورتی منفجر شود که کمترین اثر را باقی بگذارد.

در این کتاب ادعا می‌شود که ابو الیاس (مظنون اصلی) بمب را در میان بارها قرارداده است.

بمب‌گذاری هواپیمای خطوط هوایی پان‌آمریکن برفراز لاکربی بدترین تراژدی هواپیمایی شناخته شد که منجر به کشته شدن ۲۶۹نفر شد که اکثر قربانیان آن را دانش‌آموزان تشکیل می‌دادند.

هواپیما سرنگون شد و این سؤال که چه کسی پشت اجرای این جنایت بوده است، به فراموشی سپرده شد.

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a5bb23c0-4dc2-4746-ab12-5ca6a07e1a8e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات