728 x 90

رژیم آخوندی در واکنش به شورش در زندانها، ۵تن از زندانبانهای زندان سقز را محکوم کرد

فرار زندانیان از زندان سقز
فرار زندانیان از زندان سقز

به گزارش خبرگزاری رسمی رژیم (۵تیر۹۹) ایرنا، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح رژیم در کردستان گفت: «پنج نفر از زندانبانان زندان مرکزی سقز که دچار قصور و غفلت مکرر شده بودند (فرار تعدادی از زندانیان) پس از تشکیل دادگاه، محکوم شدند».

مجتبی شیرود بزرگی روز چهارشنبه ۴تیر در خصوص چگونگی فرار زندانیان گفته است که در نتیجه «غفلت تعدادی از زندانبانان زندان سقز، افسر نگهبان داخله، خارجه و فضایی که در اثر فشار و هجمه میان زندانیان پیش آمده بود شرایط برای سوء‌استفاده برخی زندانیان و فرار ۷۴ زندانی فراهم شد».

به‌دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران، روز جمعه ۸فروردین۹۹، زندان مرکزی سقز در استان کردستان شاهد شورش زندانیان و فرار ۷۴نفر از آنان بود. این شورش در اعتراض به خودداری رژیم ضدبشری آخوندی از آزاد کردن زندانیان در بحبوحه شیوع کرونا صورت گرفت.

در گزارشها آمده بود درگیریهایی میان زندانیان و مأموران سرکوبگر صورت گرفته و شماری از زندانیان شورشی موفق به فرار شده‌اند.

خبرگزاری فارس سپاه پاسداران ۸فروردین اذعان کرد که ۸۰زندانی موفق به فرار شده‌اند. متعاقباً نیروهای سرکوبگر با سراسیمگی در سطح شهر مستقر شده و درصدد دستگیری مجدد زندانیان فراری بودند. رژیم برای کنترل اوضاع ناگزیر نیروهایی را از شهرهای اطراف به سقز گسیل داشت.

روزنامه حکومتی همشهری ۱۰فروردین۱۳۹۹ درباره شورش و فرار زندانیان در زندانهای ایران نوشت: شیوع کرونا در کشور و نگرانی از ورود این بیماری مهلک به زندانها. . . . انگیزه فرار زندانیان در زندانها شده است. به‌طوری که با شروع تعطیلات نوروزی تاکنون چهار فرار از زندان در کشور رقم خورده که دو مورد آن ناموفق بود و دو مورد دیگر به فرار ۹۰نفر و مرگ یک زندانی ختم شده است. آخرین خبر ناآرامی در زندانهای کشور مربوط به زندان همدان است. ناآرامی و درگیری در این زندان بامداد یکشنبه ۱۰فروردین رخ داد.

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d802abac-ec01-4ce6-aba1-ed925281bb57"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات