728 x 90

رویترز: سوخت رژیم ایران توسط کامیون از طریق سوریه به لبنان منتقل می‌شود

لبنان - خودروها در صف سوخت
لبنان - خودروها در صف سوخت

رویترز روز ۱۱شهریور در گزارشی از محموله سوخت رژیم ایران که قرار است برای حزب‌الله لبنان وارد بنادر سوریه شود، نوشت: دو منبع مشرف به موضوع روز پنجشنبه گفتند، اولین محموله نفت سوخت ایران که از طریق گروه مسلح حزب‌الله لبنان تأمین شده است، از طریق سوریه با کامیون تحویل داده می‌شود تا از موانع ناشی از تحریم‌ها جلوگیری شود.


حزب‌الله، یک گروه به‌شدت مسلح که توسط سپاه پاسداران در سال۱۹۸۲ تأسیس شد، ماه گذشته اعلام کرد که یک محموله نفت سوخت ایران، برای کمک به کاهش دادن به کمبودهای فلج کننده در لبنان در راه است.
دشمنان حزب‌الله در لبنان نسبت به عواقب وخیم این خرید هشدار داده و گفته‌اند، این اقدام ممکن است باعث وضع تحریم‌هایی علیه کشوری شود که اقتصاد آن نزدیک به 2سال است در حال فروپاشی است.

یک منبع به رویترز گفت: انتخاب تحویل گرفتن کشتی از طریق سوریه به هیچ‌گونه ترس بابت هدف قرار داده شدن از جانب اسراییل یا ایالات متحده مربوط نمی‌شود، اما به‌دلیل ملاحظات داخلی است.

وزیر موقت انرژی لبنان گفته است: دولتش هیچ‌گونه درخواستی برای مجوز واردات سوخت ایران دریافت نکرده است.
این منابع گفتند: این محموله وارد بندر سوریه می‌شود و سپس توسط خودرو سنگین به لبنان منتقل می‌شود، و اولویت اول تحویل دادن نفت سوخت به بیمارستانها برای تولید برق است.
در گزارشی که روز پنجشنبه در روزنامه محلی "الاخبار" منتشر شد، گفته شده که این کشتی وارد آبهای سوریه شده است، اما سرویس ردیابی TankerTrackers. com این گزارش را رد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8448dbeb-b663-432c-8e65-d994cb40091f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات