728 x 90

رویترز: انگلستان فرد مظنون به تأمین مالی حزب‌الله را تحریم می‌کند

انگلستان
انگلستان

دولت انگلستان روز سه‌شنبه ۲۹فروردین اعلام کرد که این کشور فردی مظنون به تأمین مالی جنبش حزب‌الله لبنان تحت حمایت ایران را به‌عنوان بخشی از تلاش برای "برهم زدن عملیات بین‌المللی تأمین مالی تروریسم" تحریم کرده است.

رویترز نوشت: دولت انگلستان گفت که برای اولین بار از قدرتهای داخلی ضدتروریسم برای مسدود کردن همه داراییها و منابع اقتصادی متعلق به ناظم احمد در بریتانیا استفاده کرده و هر کسی را در این کشور از تجارت با او یا هر یک از شرکت‌های تحت مالکیت یا تحت کنترلش منع کرده است.

حزب‌الله روز سه‌شنبه درخواست رویترز برای اظهارنظر درباره این تحریم را رد کرد. رویترز نتوانسته است مستقیماً با ناظم احمد تماس بگیرد.

بر اساس بیانیه دولت انگلستان، ناظم احمد، که در سال۲۰۱۹ توسط آمریکا تحریم شد، دارای یک مجموعه هنری گسترده در انگلستان است و او با چندین هنرمند مستقر در این کشور، گالریهای هنری و خانه‌های حراج تجارت می‌کند.

جوآنا پن، وزیر خزانه‌داری انگلستان در بیانیه‌یی گفت: «اقدام قاطعانه‌ای که امروز انجام دادیم، کسانی که از تروریسم بین‌المللی حمایت مالی می‌کنند را در راستای تقویت امنیت اقتصادی و ملی بریتانیا، سرکوب می‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/082c19b9-0e00-4389-8d6c-ff93edf723fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات