728 x 90

رویترز: اسپانیا و ایرلند کشور فلسطین را در اول خرداد به‌رسمیت می‌شناسند

پرچم فلسطین
پرچم فلسطین

خبرگزاری رویترز روز ۲۱ اردیبهشت گزارش داد اسپانیا و ایرلند کشور فلسطین را در ۲۱مه - اول خرداد به‌رسمیت می‌شناسند جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اواخر روز پنجشنبه پیش از رأی‌گیری مورد انتظار سازمان ملل در روز جمعه در مورد یک کشور فلسطینی گفت: اسپانیا، ایرلند و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا قصد دارند در ۲۱ماه مه کشور فلسطین را به‌رسمیت بشناسند. فلسطینی‌ها برای عضویت کامل تلاش می‌کنند.
پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا در ماه مارس گفت که اسپانیا و ایرلند، همراه با اسلوونی و مالت، توافق کرده‌اند که اولین گام‌ها را برای به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین در کنار اسراییل بردارند و راه‌حل دوکشوری را برای صلح پایدار ضروری می‌دانند.

روزنامه العرب لندن نوشت: کشورهای اروپایی در حال بررسی به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند.

روزنامه العرب چاپ لندن در گزارشی که به‌تاریخ پنجشنبه ۲۰اردیبهشت منتشر کرد با بررسی تحولات پیرامون شناسایی دولت فلسطین توسط کشورهای اروپایی نوشت: «ایرلند، اسپانیا، اسلوونی، مالت و نروژ در این ماه به فهرست کشورهای اروپایی خواهند پیوست که کشور فلسطین را به‌رسمیت می‌شناسند».
این گزارش با اشاره به خبر اعلام شده توسط شبکه رادیویی و تلویزیونی ایرلند در روز چهارشنبه تماس‌ها بین ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت در خصوص به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین تشدید شده است.
سخنگوی معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه و دفاع ایرلند، مایکل مارتین تأیید کرد که این مذاکرات واقعاً ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله ایرلند و اسپانیا در ۲۱ماه مه به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین را اعلام خواهند کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c398d409-7f20-45f2-a18d-663c9bbdd626"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات