728 x 90

رخداد ـ آب هم تمام شد

رخداد ـ آب هم تمام شد

بعد از قطع نان مردم، نوبت به آب رسید.

آب هم دریغ کردند.

معین الدین سعیدی از چابهار ـ ۲۹مهر ۹۹:

«به خداوندی خدا قسم بانویی از ... بیوه زنی از ... من خدمت آقای دکتر هم گفتم که شرافت انسانی ایشون از من و آقای اردکانی و از آقای رئیس‌جمهور هم بیشتر بود حاضر به هم‌خوابگی با یک فردی میشه جهت تأمین آب فرزندانش بعداً خودکشی می‌کنه این درد رو آدم به کی بگه؟ به کجا بگه؟»

روزنامه همشهری در توصیف بحران آب در گرمای تابستان و هجوم مردم به هوتک‌ها و منابع غیربهداشتی آب نوشت:

«مشکل کم‌آبی و به‌خصوص آب شرب مردم استان سیستان و بلوچستان صحبت امروز و دیروز نیست. سال‌های سال است که این مردم به‌دلیل کمبود آب با مشکلات عدیده‌ای از جمله مسائل بهداشتی روبه‌رو هستند».

یک شهروند:

«آب که نداریم حتی دستمون یا صورتمون‌رو بشوییم. هی تلویزیون و رادیو میگن دستهاتون‌رو با آب و صابون بشویید ولی متأسفانه آب نداریم».

تحت حاکمیت ولایت فقیه حتی مردم آب هم برای خوردن ندارند.

معین الدین سعیدی از چابهار ـ ۲۸مهر ۹۹:

«این آب هوتکیه که به والله قسم منکر شدن که این آب‌رو کودکان سرزمین من می‌خورند. اما آقای اردکانیان این رو هم شما بخورین هم بدید در جلسه چهارشنبه تو کابینه هم این رو بخورند. آقای رئیس‌جمهور هم بخوره حتماً هم برای جلسه سران قوا حتماً هم به آقای قالیباف و آقای رئیسی هم حتماً بدن که همین آب رو بخورند».

فرزندان چابهار، در چهار فصل سال با هیولای بی‌آبی و بی‌غذایی و بی‌امکاناتی در جنگند. هیولایی که ۴۰سال آب و نان را ربود، جسم و جان را نابود کرد اما به‌زودی در پیکار سرنوشت به دست شورشگران به خاک خواهد افتاد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3014a15f-9fd5-4c2e-856b-1fa9d712304b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات